При студено време двигателят на автомобила изпитва повишени натоварвания и всяка дреболия или спестяване на горива и смазочни материали може да създаде проблеми. Част от тях се обозначават от лампичката Check Engine, която много често светва неочаквано. Какви неизправности може да показва този индикатор и трябва ли шофьорът да се притеснява от тях?
Обикновено лампата за „проверка“ започва да мига, след като електрониката е открила грешка в работата на двигателя или на скоростната кутия и е съхранила кода на тази грешка в паметта. Доста често такива изненади се случват през зимата, особено при внезапни промени в температурата.
Една от причините за тези проблеми могат да бъдат „бъгове" в различни сензори, като това се дължи на факта, че в контактите им попада влага или конденз.
При употребяваните автомобили най-често възникват проблеми в сензора за масов въздушен поток (датчик за масов дебит на въздуха, MAF). С течение на времето контактите му ръждясват или загниват, тъй като студът и влагата си вършат работата.
В резултат на това се появяват грешки в работата на енергийната система и поради тях електронният блок за управление започва да използва средни настройки, а не тези, които са зададени за работа в студен климат.
В резултат на това, заедно със светещата лампа „Check Enginе“ се увеличава и разходът на гориво. Ако не обърнете внимание на това, съществува риск от отлагане на въглерод върху клапаните и буталата, което с течение на времето ще доведе до сериозни проблеми с двигателя.
Лампата за „проверка на двигателя“ може да светне и заради факта, че капачката на резервоара не е била плътно затворена на бензиностанцията. Причината за това често е попадане на много малко парче лед, което пречи на затварянето. Тогава системата губи херметичността си и предупредителната лампа се активира.
Друга причина за появата на предупредителния сигнал може да бъде опитът на шофьора да спести пари, като зареди на бензиностанция, където горивото е по-евтино. Така той може попадне на разредено гориво, което ще бъде засечена от сензорите и ще активира надписа „Check Engine”.
Понякога се случва лампичката да се активира при стартиране на двигателя след мразовита нощ. В началото автомобилът работи на високи обороти, които системата сваля при достигане на работна температура.
В този процес участват няколко различни сензора и дори само един от тях да издава периодични сигнали, е напълно възможно да се активира лампата за проверка, съобщава automedia.investor.bg.
Коментари