Като всяко нещо в България, шофьорските курсове също са поскъпнали. Ако досега изкарването на шофьорска книжка ни струваше средно около 800 лева, то сега цената на обучението вече достига 1200 лева. Причина за увеличението са по-високите цени на горивата и електроенергията, както и по-скъпите автомобилни масла, резервни части и наеми, които автошколите плащат.
Някои автошколи обаче запазват старите цени или ги вдигат минимално. Според Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ), по-ниската цена е за сметка на броя часове и качеството на услугата, предаде Радио Варна.
Евтиното излиза скъпо
"Някои школи намаляват часовете. Ако досега курсът е бил 31 часа, сега става 20. А после и 10 часа. Всичко е за сметка на качеството. Българинът обикновено търси евтиното. Но накрая разбира, че нещата не се получават с евтиния курс. Плаща евтиния курс, после плаща още толкова за допълнителни часове. Накрая като не го научат на нищо, отива в друга автошкола и отново плаща. Т.е евтиното му излиза твърде скъпо. Да не говорим, че оттук произлизат и корупционни практики. Курсистът като вижда, че не се получават нещата, плаща на инструктора, който дели с изпитващия", поясни Георгиев и наблегна на факта, че тези шофьори след това са опасни на пътя.
Две категории автошколи
Според Красимир Георгиев, автошколите в България се делят на две категории. От една страна са изрядните пред държавните институции, а от друга страна - школите в сивия сектор.
"Това са автошколи, в които инструкторът е всичко. Той е ръководител, инструктор, технически сътрудник, теоретик и автомонтьор", поясни Красимир Георгиев.
Във Варна цената се е повишила минимално и е около 900 лева. Красимир Георгиев обаче недоумява защо има разлика в цените в различните градове, при положение, че разходите навсякъде са еднакви.
"Закачалките"
Председателят на АКАБ даде примери с някои порочни практики от страна на автоинструкторите. Подобни практики са често срещани във Варна, според Красимир Георгиев.
"Инструкторът "Иванчо" си е направил сайт и пише: Лицензирана автошкола "Иванчо" прави шофьорски курсове. В случая обаче, "Иванчо" няма никакво прави да провежда шофьорски курсове. Той просто с личната си кола се е закрепил към фирма с разрешително. Такива хора ги наричаме "закачалки". Масово автонструктори стават автошколи. Само че инструкторите не плащат данъци, а школите плащат, обясни Красимир Георгиев. Той допълни, че тези инструктори, които провеждат обучения със собствените си автомобили се възползват и от отстъпката от 25 стотинки при зареждането на гориво - нещо, което юридическите лица нямат право.
"Къде е тук равнопоставеността", попита Георгиев.
По думите му, поскъпването на курсовете не е довело до отлив на желаещи да изкарат шофьорска книжка.
Чуйте разговора на Иван Барбов с Красимир Георгиев ТУК

Задействаха BG-ALERT за четири бургаски села заради преливане на реки
Катастрофа с ТИР затвори Прохода на Републиката
Стара Загора празнува: СУ "Иван Вазов" отбеляза 130 години
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Херо: Късметът ни обърна гръб
Левски да внимава: Лудогорец вече приключи с издънките
Генчев хвали ЦСКА и заяви: Футболът е игра на нерви
Седмична таро прогноза за 8 – 14 декември
Любовен хороскоп за 8 – 14 декември
„Атомни навици. Наръчник за постигане на мечтания живот“ от Джеймс Клиър
Как да растем заедно, когато приоритетите се променят?
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Scope Ratings потвърди кредитния рейтинг на България А- със стабилна перспектива
Катастрофа с ТИР затвори Прохода на Републиката
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Какво представлява диетата „планк“ – Истината зад една от най-популярните рестриктивни диети
Край на ретроградния Меркурий, 5 зодии си отдъхват
Коментари