Кадър: "Нова телевизия"
Експертите от Европейския център за транспортни политики изготвиха доклад относно катастрофата на 16 май, при която кола на Национална служба "Охрана" причини смъртен случай край Аксаково. Според анализите им пътния инцидент се дължи на липсата на видимост и на висока скорост. Докладът им след огледа на мястото на инцидента е публикуван на сайта на центъра. Припомняме, че в колата на НСО пътуваше и бившия премиер Кирил Петков.
Катастрофата стана на пътя Варна - Добрич в района на Аксаково. Според експертите лошата преценка на шофьора на НСО вероятно е основната причина за настъпването на инцидента – той се е движел с "превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната" при условия на ограничена видимост.
Според авторите на доклада независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението катастрофата е можело да бъде избегната, ако автомобилът на НСО се е движел със скорост между 50-70 км/ч. Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално. Грешка на шофьора е това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост.
Шофьорът на блъснатата кола, независимо от това, че е бил на път без предимство, по всяка вероятност не е видял идващия срещу него автомобил. По всяка вероятност той е бил ударен, след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището. Дали е бил спрял или не на знак "Стоп" няма никакво значение, защото при видимост от 53 м и връхлитащ го автомобил с над 140 км/ч шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%, посочват експертите.
Кой и защо преасфалтира участъка край Аксаково, дни след като кола на НСО катастрофира там?
Липсата на адекватна поддръжка на пътя и донякъде липсата на ограничение на скоростта са се комбинирали с неправилната оценка на ситуацията - поради липса на видимост от страна на единия водач, и с превишаването на скоростта от страна на другия шофьор. Експертите на центъра подчертават в доклада си, че вината за инцидента трябва да се разглежда от всички възможни страни, без да се прехвърля изцяло на най-удобния виновен, а именно починалия при инцидента водач. Обвинението срещу него няма да предотврати бъдещи подобни инциденти, напомнят те.
В доклада е подчертано, че превишаването на скоростта от страна на НСО без обективна причина е нарушаване на Закона за движението по пътищата, че
организацията на движението в обхвата на кръстовището не покрива минималните изисквания. Стопанинът на пътя - Агенция "Пътна инфраструктура" и Областно пътно управление - Варна, системно са неглижирали проблемите, свързани с остарелите пътни знаци и лошото състояние на пътната маркировка, пясъкът от зимната обработка на пътя и растителността, която навлиза в обхвата на пътя, не са почистени, не са спазени минималните изисквания за ограничаване на скоростта при кръстовища с ограничена видимост.
И прокуратурата проверява защо е преасфалтиран пътят край Аксаково дни след катастрофата с кола на НСО
Предвид асфалтирането на района на катастрофата веднага след инцидента, в доклада си експертите посочват, че липсва ясна процедура как трябва да действат институциите след тежки катастрофи и в какъв период трябва да се запази оригиналния вид на местопроизшествието.
От Европейския център за транспортни политики препоръчват конкретно за мястото на инцидента да се направи цялостна проверка на състоянието на пътните знаци и маркировки в обхвата на кръстовището; да се подобри видимостта в зоната на кръстовището, в това число като се почисти растителността и се преместят пътните знаци, да се предприемат ефективни мерки за намаляване на скоростта на 50 км/ч.
Друга препоръка е МВР, ПРБ и МРРБ да изработят план и правила за действие на отделните институции при тежки катастрофи, като се определят най-малкото срокове за запазването на автентичния вид на зоната на инцидента, и периметър около нея, доколкото това е възможно. Според експертите от центъра трябва да се обследват и други подобни кръстовища в цялата страна и да се набележат мерки за подобряване на безопасността.

Кафява захар и кокосово масло срещу косопад
Ранните признаци на недостиг на хранителни вещества
Зодиите, чиито представители ще сключат брак през 2026 г.
Рецепта за баница с локум и орехи
Извънземен живот? Ще го търсим в облаците
Метеорният поток Леониди ще достигне своя пик на 16-17 ноември
В Космоса откриха „свръхгореща фабрика“, която ражда звезди с невероятна скорост
Китай: Завръщането на астронавтите от „Шънчжоу-20“ върви по план
Австралийски бургери проклели Оскар Пиастри
Олимпиакос преби литовци, Везенков само с 14 точки
Трансферна цел на Левски: Учих се от Анри и Дрогба
Тухел с тежко решение в Англия: Няма да пуска заедно звездни футболисти
Таро карта за 13 ноември, четвъртък
Дневен хороскоп за 13 ноември, четвъртък
Какво може да видите на кожата си, когато здравето на червата е влошено
Изберете таро карта и вижте какво ви очаква в любовта през ноември
Какво може да използваме за неинвазивно подмладяване?
Какви са ползите на солните стаи?
Нарушения, свързани с уринирането
Безплатни консултации за хора с диабет и повишен риск от заболяването в ИСУЛ
"Лукойл" е поискала удължаване на преходния период за американските санкции
Кафява захар и кокосово масло срещу косопад
Съюзници на Стармър го пазят от предполагаем заговор за поста
Кои са най-продаваните премиум автомобили в България?
Честит рожден ден, Ан Хатауей – От принцеса до носителка на „Оскар“ – актриса, продуцент и преди всичко – съпруга и майка
Ретрограден Юпитер - какво чака зодиите?
Коментари