IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 16°
Лайфстайл
16:00 | 29 юли 2022
Обновен: 12:19 | 25 април 2024

Опитни шофьори поставят презерватив на съда за антифриза. Защо?

Подобна диагностика върши работа на места, които са далеч от цивилизацията

По материала работи: Слав Велев
Опитни шофьори поставят презерватив на съда за антифриза. Защо?

Дългите години на липса на качествени сервизи и съответно на обслужване на автомобилите са накарали шофьорите да измислят какви ли не трикове и приспособления. Това, разбира се, се отнася най-вече за държавите от бившия социалистически лагер и най-вече за Русия. Там решаването на даден проблем с импровизирани средства е често разпространено дори в наши дни.

Да, в големите градове, където има квалифицирани механици и сервизи с модерно оборудване, нещата изглеждат добре, но какво правят тези, които живеят далеч, а двигателят на автомобила им повече да се държи странно. В случая шофьорът разполага с две отверки и комплект ключове, и няма как да закара колата си на майстор, пише AutoMedia.

Точно тук си казва думата опитът, натрупан при експлоатация на износена кола в продължение на десетилетия. Той е научил шофьора да използва импровизирани методи и средства за определяне на най-сложните повреди. Добър пример е диагностиката на уплътнението на главата на цилиндъра с помощта на ... презерватив! Звучи изненадващо, но той може да помогне за определяне дори на леко отклонение на уплътнението от нормата.

Принципът на работа е прост – капачката на разширителния съд за охлаждаща течност се развива, поставя се презерватив на гърлото и двигателят се форсира до 3000-5000 об/мин. Важно е гуменият продукт да седи плътно, но обикновено неговият диаметър е напълно достатъчен. И след няколко минути работа може да се провери резултата.

Ако презервативът е пълен с изгорели газове, това означава, че гарнитурата на главата на цилиндъра е износена и трябва да се смени. След колко време обаче? Това зависи от скоростта на пълнене на презерватива. Ако става бавно, значи гарнитурата е „тръгнала“, но ще изкара още известно време. Ако се пълни бързо, значи е „отишла“, както казват майсторите в сервиза.

На места, на които няма достъп до сервиз, именно използването на презерватив е най-лесният начин за диагностика на гарнитурата на цилиндровата глава. Може и да не е идеален, но поне ще даде отговор на въпросите за състоянието на този много важен за работата на двигателя елемент.

Още новини от света на автомобилите ще откриете на AutoMedia

Коментари

Новини Варна