IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
Лайфстайл
13:00 | 17 март 2024
Обновен: 16:07 | 28 април 2024

IIHS: Всички "автопилоти" са кръгла нула

Tesla и Volvo се представиха най-плачевно в последните тестове на американския институт за пътна безопасност

По материала работи: Слав Велев
IIHS: Всички "автопилоти" са кръгла нула

Всички така наречени "автопилоти" са абсолютно недостойни за името си и ползата от тях за безопасността е малка, ако изобщо я има: това е заключението на американския Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS). Организацията, която е щатският аналог на европейските тестове за безопасност EuroNCAP, провери работата на 14 такива системи от девет производителя, и установи, че само една от тях е достойна за оценка "приемлив" (acceptable), две заслужават "граничен" (marginal), а всички останали са оценени като слаби (poor). Най-зле се представя нашумелият автопилот на Tesla. В галерията под статията можете да видите оценките на отделните системи, предаде AutoMedia.
   
Системата Lexus Teammate, вграждана във върховите версии на LS, единствена получава оценка "приемлив" от IIHS. Институтът обаче е тествал флагмана на японците срещу относително базови модели на BMW и Mercedes.

Освен да пробват активните системи за подпомагане на водача, като тази за смяна на лентата например, инженерите на IIHS наблегнаха върху това как работят механизмите за следене дали водачът внимава за пътната обстановка. Изпитателите опитаха да блокират камерите за вътрешно наблюдение в автомобила, а също и накараха шофьорите да държат смартфон в ръцете си, докато автопилотът е включен (и по закон водачът е длъжен да следи пътя и да е готов по всяко време да поеме управлението). Нито една от 14-те тествани системи не е издържала този тест - тоест нито един от т. нар. "автопилоти" не пречи по никакъв начин на шофьора да се разсейва.

"Повечето тествани системи не включват адекватни мерки срещу злоупотреби и за запазване на вниманието на шофьора върху пътя", обясни президентът на института Дейвид Харки. "Тези системи може и да правят пътуванията на дълги разстояния по-лесни, но има твърде малко доказателства, че ги правят и по-безопасни".

Volvo Pilot Asist
Системата на Volvo е тествана върху Volvo S90 от края на 2022 година и всъщност получава максималната оценка "добър" по цели три показателя: асистенти за смяна и поддържане на лентата, адаптивен круиз контрол и подпомагане от волана. Но оценката за аварийни процудери е "граничен", а по останалите четири показателя е "слаб", и то с най-нисък резултат.

От Tesla до Lexus: Вижте кой как се справи в ГАЛЕРИЯТА

Коментари

Новини Варна