Ауспухът тече! Обикновен конденз или сериозен проблем?

Причината може да е повреда на двигателя

Ауспухът тече! Обикновен конденз или сериозен проблем?

Със сигурност неведнъж сте забелязвали, че изпускателната тръба на някои превозни средства отделя течност. Спирате точно зад кола на входа на кръгово кръстовище или на светофар. И забелязвате, че ауспухът тече, чудейки се защо е така. Това нормално ли е или е повод да притеснения? На теория само газове трябва да излизат оттам, нали?

Безобидни причини за теч

Най-често срещаното е, че изпускателната тръба на вашия автомобил изтича в резултат на конденз, който се появява в нея, особено в студените дни или по време на кратки пътувания. Това е така, защото когато изпускателната система се загрее, водната пара, генерирана по време на процеса на горене, се охлажда, превръщайки се в течност. И с движението на колата тази вода в крайна сметка излиза от края.

Освен това катализаторът е интегриран в изпускателната линия. Неговата функция е да разлага азотните оксиди (NOx), както и да трансформира въглеводородите (HC) във вода и въглеродния оксид (CO) във въглероден диоксид. Следователно може да изхвърли вода и през изпускателната тръба.
Също така ще забележите, че когато запалим колата в хладно или студено време, изпускателната тръба изхвърля бели пари. Това е по същата причина и изчезва, когато двигателят се загрее.

Течове, показваща повреда на двигателя

Течът от изпускателната тръба обаче не винаги е нормален и безвреден. Понякога това показва, че нещо не е наред с двигателя и следователно проблемът трябва да бъде отстранен възможно най-скоро.

Най-простият начин да се идентифицира реален проблем е, когато изхвърлената течност не е вода, а мазно вещество или миришеща на гориво. Един от методите да проверите това лесно и без да се оцветите е да поставите кухненска хартия отдолу. Ако петното изсъхне без следа, това е вода. Ако оставя следа, това е смес от вода с гориво и/или масло, пише AutoMedia.

Това показва, че горивото и маслото се смесват в двигателя, което сочи към повреда на уплътнението на главата. Възможно е да е имало и пукнатина в блока на двигателя. Във всеки случай е най-добре да отидете в сервиза, за да идентифицирате точния проблем и да го разрешите, преди да се влоши и да доведе до счупване на двигателя.

Още новини от света на автомобилите чете на AutoMedia

Коментари

Лайфстайл
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата