България печели нови позиции на световния веган пазар

Четири родни компании се представиха на международното изложение Veggie World 2025 в Хамбург

Снимка: Асоциация Традиционни български консерви

Снимка: Асоциация Традиционни български консерви

България затвърждава своята ниша в доставките на вегански храни на международната сцена. Четири български компании отвориха широко вратите за родните продукти към европейските пазари, впечатлявайки професионалисти и потребители на международното изложение Veggie World 2025 в Хамбург, Германия. Страната ни участва за 3-ти път на експото с колективен щанд, организиран от Асоциация “Традиционни български консерви” с помощта на Министерството на земеделието и храните и ДФ “Земеделие”, като направи значителна крачка напред в утвърждаването си като доставчик на качествени и вкусни растителни и веган‐ориентирани храни.

“Булгарконсерв”, “Джем и Джем”, “Пелтина” и “Консервинвест” се изправиха лице в лице с над 6 000 посетители и 120 изложители от цял свят в най-важния търговски тест за производителите. Те имаха възможност не само да предоставят продуктите си за пряка дегустация и да получат незабавна обратна връзка от потребители и търговци, но и да увеличат видимостта на българските марки и да сверят постигнатото от тях с тенденциите на международните пазари.

“Участието на изложението в Хамбург показа ясно отличителните предимства на българските продукти изцяло на растителна основа и показа, че те могат да се наредят сред водещите в този силно конкурентен сегмент”, каза Антоанета Божинова - организационен секретар на Асоциация “Традиционни български консерви”. Качества, като „без консерванти“ и „натурални суровини“ откроиха компотите от праскови и кайсии „Sunny Trails“ на “Булгарконсерв”, натуралните плодови конфитюри без добавена захар и серията био продукти на “Джем и Джем”, като ги превърнаха в едни от най-харесваните на българския щанд. Силно впечатление направи и разнообразната гама зеленчукови консерви, мариновани чушки и добре познатият айвар на “Пелтина”, както и традиционните български лютеници „Хорцето“ на фирма “Консервинвест” и новият им бранд „My Family“.

Освен нови търговски и дистрибуторски канали – чрез контакти на място, срещи с други изложители, потенциални партньори и заинтересовани потребители, българските компании проучиха потенциала за последваща адаптация на продуктови линии – чрез идеи за нови вкусове, опаковки и визия, насочени към растящия сегмент веган / растителни храни.

Какво постигнаха българските изложители

„Булгарконсерв“, „Джем и Джем“, „Пелтина“ и „Консервинвест“ представиха свои продукти и започнаха целенасочената им комуникация във веган или растителния алтернативен сегмент, отговарящ на новите потребителски очаквания.

Четирите производители демонстрираха потенциала на българските консервирани храни да се позиционират успешно в ниши с нарастващо търсене в Европа, свързани с растителна диета, био продукти и натурални вкусове.

Участието доказа, че български производители не само могат да следват тенденциите, но и да ги предлагат – създавайки конкурентно предимство чрез традиционно производство, автентични вкусове и ориентация към устойчивост.

“Най-важно за нас бе не само да осигурим присъствие на българските производители на това изложение, но и да го превърнем в стратегическа стъпка към международна реализация в сектора на растителните храни. Радвам се, че компаниите вече имат конкретни резултати: повишена видимост, нови контакти, ясно заявена позиция. Следващата задача е да се капитализира този импулс – чрез развитие на нови продукти, устойчив маркетинг и активна експанзия на европейските пазари – и ние като асоциация и с помощта на държавата ги подкрепяме да постигат своите цели”, подчерта Антоанета Божинова.

 

 

Коментари

Лайфстайл
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата