IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
Общество
10:51 | 16 юни 2015
Обновен: 08:10 | 25 април 2024

Граждани се жалват от туристическите услуги в специални приемни

Комисията за защита на потребителите ще гарантира запазването на интересите на туристите по Черноморието

По материала работи: Златина Добрева
Граждани се жалват от туристическите услуги в специални приемни

Комисията за защита на потребителите ще гарантира запазването на интересите на туристите по Черноморието и през този летен сезон. Вече започна поетапното разкриване на постоянните й приемни. В тях туристите ще получават информация за правата си при ползване на услуги в хотели и заведения и ще имат възможност да подадат сигнал за евентуална нередност. В постоянните приемни на Комисията за защита на потребителите по морето всеки посетител ще бъде консултиран намясто от експерт по неговия конкретен казус. Дежурни екипи ще извършват проверки по постъпилите сигнали и жалби с помощта на други контролни органи. В приемните ще има и тематични брошури, които ще са полезни при ползването на различни видове туристически услуги, пазаруване и транспорт.

Жалбата се подава намясто или чрез сайта на Комисията за защита на потребителите. Задължително трябва да впишете вашите имена и адрес, както и името и адреса на търговеца, от когото се жалвате. Кратко и точно трябва да опишете проблема и искането си. Задължително е да съхранявате документ, удостоверяващ покупко-продажбата, достатъчен е и касов бон.

В областта на туристическата услуга от Комисията за защита на потребителите съветват да избираме пътуване, организирано само от регистриран туроператор или туристически агент. Те трябва да предоставят предварително писмена информация относно цената в левове и възможните начини за плащане, датите на отпътуване и връщане, начален и краен пункт и маршрут на пътуването, местоположение, категория и вид на туристическия обект за престой, брой на включените нощувки и на предвидените хранения. Трябва да сме информирани също за минималния брой участници, когато такъв е необходим за осъществяване на пътуването, и крайния срок за уведомяване, когато този брой не е набран.

Важно е също да разполагаме с общи данни за паспортния и визовия режим, както и да получим информация за медицинските и здравните изисквания, свързани с пътуването. Трябва предварително да знаем също с коя застрахователна компания е сключен договор за застраховка "Отговорност на туроператора". Важно е да проверим дали освен предплатените услуги има и други, които трябва да се доплащат намясто. Добре е да имаме писмен договор с туроператора относно туристическата услуга, която ни предлага.

Наличието на подобен документ гарантира, че интересите ни ще бъдат защитени. В договора трябва да са посочени изискванията за формата, начините и сроковете за предявяване на рекламация при неизпълнение или неточно следване на договора. Непременно пазете фискалния бон, който ви издават при заплащането. При настаняване в хотел или в къща за гости задължително се уверете дали поставеният на туристическия обект надпис съответства на информацията, която имате предварително - наименование, вид и категория. Обърнете внимание на цените на нощувките и на това кои услуги се заплащат допълнително и колко струват. Не пропускайте да поискате касов бон за направеното плащане, който ще ви е необходим в случай на подаване на рекламация.

Трябва да имате предвид, че услугите, които предоставят различните категории хотели, се различават значително.
При посещение в заведение за хранене следете грамажите и цените, посочени в менюто, и проверявайте дали съответстват в сметката, която ви предоставят за плащане накрая. Задължително изисквайте документ за продажба.
Полина Петрова

Коментари