Европейските туристи са изключително доволни от преживяването си в България, твърди ново проучване на българската агенция за медийни анализи Персептика, съобщава Bloomberg TV.
Коментиращите в социалните мрежи са предимно позитивно настроени към българските курорти и туристически обекти. Проучването обхваща 82 662 от споменаванията в социалните и традиционните онлайн медии за периода февруари-юли тази година. През последните два месеца туристите все повече започват да споделят информация за преживяванията си в България в социалните мрежи Twitter и Instagram.
Очаквано руснаците, които най-много почиват в България, генерират и най-голям брой коментари по темата. Делът коментари от руските туристи (43% от общия брой споменавания) всъщност надвишава процентният дял на почиващите руснаци в България. През последните години България става все по-привлекателна дестинация за почиващите туристи от Русия, като мнозина от тях дори си купиха имоти по Българското Черноморие. Тенденцията се засилва и след скорошните събития в Турция (друга основна дестинация за руснаците).
Три от четирите водещи държави по брой коментари са част от бившия СССР: Русия, Украйна и Беларус. Румънците генерират 7 886 коментара, докато руснаците са безспорен лидер с 35 532 публикации. Съдейки по броя коментари в мрежата (8 847 споменавания), броят почиващи беларуси в страната също не е малък. Проучването показва още, че отразяването на страната ни като туристическа дестинация в страни извън ЕС отговаря за две трети от общия брой споменавания.
68% от руснаците оценяват позитивно туристическите си преживявания, докато положителните коментари от беларусите са 71%. Само 16% от руснаците не са доволни от почивката си спрямо 6% негативни мнения от беларуси. В същото време всеки шести сърбин, коментирал темата, изразява своето негативно отношение спрямо курортите ни.
Големите летни курорти като Слънчев бряг и Златни пясъци очаквано са най-коментираните дестинации, тъй като те са и най-посещавани от чуждестранните туристи. Интересното е, че туристите, идващи от страни, които имат развит морски туризъм (Испания, Франция, Португалия, Хърватска), се фокусират върху други части на България като градовете Пловдив и Велико Търново.
Значителна разлика се открива и при възприемането на България от страна на почиващите от Северна и Западна Европа спрямо тези от Централна и Източна. Първите се влияят най-вече от новини за България, които не са директно свързани с туризма. Най-отличаващият се фактор, който негативно повлиява на имиджа на страната ни е отношението на България към бежанците и мигрантите. Тези теми са едни от основните причини датските, белгийските и норвежките граждани да избягват страна, която има лошо отношение към бежанците. Престрелките по курортните комплекси също не допринасят за доброто име на България.
Четете още Туристическият сезон във Варна скоро ще продължава и през 4-те годишни времена

Шофьорите се страхуват повече от тестовете за наркотици, отколкото от алкохола
Бюджет 2026 беше приет на първо четене от депутатите
Алтернатива на SLS: Blue Origin ще създаде по-мощна версия на ракетата New Glenn
Ракетата на Илън Мъск постави рекорд по изстрелвания от космодрума във Флорида
Слънчева буря сви щита на Земята – стана пет пъти по-малък от нормалното
Целувките не са човешко „изобретение“
Левски ли? Има нов фаворит за титлата в родната Първа лига
Наталия Феликс
Пеп със суперлативи за Холанд заради Мондиал 2026
Попето приключва с футбола и става шеф
МЕГА Черен петък от VITAGOLD! Отстъпки, които не са за изпускане!
Бързи трикове за подреждане на дома
5 зодии с късмет в любовта в последната седмица на ноември
Пет месеца преди концерта си в София, Ерос Рамацоти с премиера на нов албум
Уртикария при деца – какво показва обривът и кога да се тревожим?
88% от младите хора поставят емоционалното здраве на първо място, показва европейско проучване
Как да се грижим за нокътните кутикули?
Как сънят и шумът в ушите си влияят взаимно?
Бюджет 2026 беше приет на първо четене от депутатите
Borsa Istanbul е напът да изпревари повечето световни пазари
Това BMW M3 E36 е доказателство, че носталгията продава
Вдовицата на Чадуик Боузман откри звездата му на Алеята на славата
4 тенденции при прическите, които са навсякъде тази есен
Коментари