IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 22°
Пътна обстановка
12:00 | 24 януари 2022
Обновен: 22:28 | 25 март 2024

Доклад: АМ "Хемус" е опасна!

Днес ще бъде извършена инспекция на АМ "Струма"

По материала работи: Слав Велев
Доклад: АМ "Хемус" е опасна!

Наблюдаван участък от АМ "Хемус"

Има висок риск от ПТП на АМ "Хемус". Това сочат изводите от Доклад на международен одитор по пътна безопасност, ангажиран от Института за пътна безопасност, да извърши проверка на автомагистралите в България.

"Състоянието на пътната настилка и при двете платна за движение е лошо, характеризира се с множество неравности, деформации, дупки и пукнатини. Наблюдавани са добре установени пукнатини и дупки и ново откриващи се пукнатини. Естеството на самите повреди не е "стихийно" (поради неконтролируем природен феномен), те се дължат на липсата на своевременна поддръжка", пише в доклада.

Със становището е уведомен министъра на МРРБ за необходимост от предприемане на незабавни действия по обезопасяване на АМ "Хемус".

Днес ще бъде извършена инспекция на АМ "Струма".

Ето какво се казва още в доклада:

Трасето на наблюдаваният участък представлява сложна пространствена линия притежаваща приблизително 20 хоризонтални криви елемента, с добра до много добра видимост при дневни условия и ясно време и лоша до средна видимост в тъмната част на денонощието или при лоши МТО условия. Оценка и степенуване на риска не е правена при версия 00 на настоящата техническа сводка. Наблюдаваните рискове са групирани поради високия обем на отделни несъответствия и под стандартната оперативност на транспортният коридор. Докладвани са максималните стойности на риска на групираните несъответствия за двете платна на магистралния участък!

Състоянието на пътната настилка и при двете платна за движение е лошо, характеризира се с множество неравности, деформации, дупки и пукнатини. Наблюдавани са добре установени пукнатини и дупки и ново откриващи се пукнатини. Естеството на самите повреди не е "стихийно" (поради неконтролируем природен феномен), те се дължат на липсата на своевременна поддръжка.

Безопасност – съществува риск от загуба на контрол върху МПС поради агресивните деформации и задържането на вода върху настилката. Възможно е въвличане на други близо намиращи се МПС в ПТП. Поради високите скорости на движение, които са характерни и желани за магистрален път са възможни сериозни или фатални наранявания. Структурни характеристики - задържане на вода и проникване в носещите. Това ще доведе до допълнителни деформации на платната за движение. Функционални характеристики – Добре установените мрежови пукнатини и формиралите се дупки водят до повишено маневриране на водачите, с което се повишава риска от инциденти.

Лошо състояние на пътната сигнализация (хоризонтална и вертикална) В тематичната литература правилните понятия са сигнализация и маркировка. Но в разговорния език е навлязла терминологията - хоризонтална и вертикална сигнализация. Сигнализацията и маркировката е в основата на пропускателната способност и безопасността на транспортните коридори. Нейното явно и строго деление не трябва да се прави. С това е наясно дори и водачът с най-ниска квалификация (затова и сигнализация – хоризонтална и вертикална), който е наясно че информацията трябва да е допълваща и еднозначна. В случай, че тя не е логична и еднородна сигнализацията губи респектиращите си качества и водачите започват да я игнорират (фиг.11). Вижда се ясно, че маркировката е изгубила светлоотразителната си способност, което води до понижена способност за идентифициране на направлението на лентите за движение от водачите при нощни условия и повишена умора. Стопанинът на пътя предупреждава, че предстоят участъци от магистралния път, които са в ремонт (знаци А23), но ремонтни дейности не се извършват. Това е пример за подвеждаща информация, т.е. водачите са предупредени за опасности, които не съществуват. Информацията, която се комуникира на водачите, трябва задължително да е актуална.

Маркировка и сигнализация в тунел “Витиня”

Тунел “Витиня” се намира при 42°46'39.7"N, 23°47'43.4"E и 42°47'17.0"N, 23°47'45.8"E, и е с дължина от 1,195 км. Между източната и западната тръба на тунела съществува значителна разлика в нивото на осветление. Нивото на осветление на източната тръба е значително по-ниско и закотвянето на обезопасителната преграда при входа и изхода на тунела не съответства на Тип на документа: Техническа сводка Тема: АМ Хемус Автор: инж. М. Стелиянов Институт за пътна безопасност Дата: 18/01/2022 г. съвременните стандарти. Но и двете тръби си приличат по това, че маркировката и сигнализацията в тях е занемарена, като светлоотразителната им способност е нарушена. Слабата им видимост създава усещане у водачите за по-широки ленти за движение, при което се наблюдава, че пътната скорост на МПС нараства. А същевременно липсват и повтарящи се знаци за ограничението на скоростта (В26).

В западната тръба на тунела има инсталирани над 350 анкерирани делинеатора без никаква светлоотразителна способност и с неясна цел. Това е средство, което се използва за временна организация на движението с цел указване на направлението на движението и не е способно да погаси кинетичната енергия от инерционния момент на движещ се автомобил. Асоцииран риск: Безопасност – ПТП със сериозни или фатални наранявания могат да бъдат очаквани поради грешно взети решения и в резултат на дезинформация, породена от качеството и състоянието на комуникацията чрез настоящата знакова уредба. За съжаление, тези причини след ПТП биват "замаскирани" в базата данни, като пътно транспортното произшествие бива класифицирано като следствие от "несъобразена скорост".

Целият доклад четете ТУК

Коментари

Новини Варна