Варна 10°
fallback
Пътна обстановка
16:00 | 1 януари 2024
Обновен: 06:02 | 15 май 2024

Проучване: По-тесните улици намаляват броя на катастрофите

Любопитни са резултатите от изследване за безопасността на пътя в големите градове

По материала работи: Слав Велев

Проучване на екип от университета „Джон Хопкинс“ в някои от големите американски градове показва, че ако улиците в тях бъдат стеснени, това ще доведе до по-малко пътно-транспортни произшествие и ще повиши безопасността.

От години строителните инженери в САЩ, както и в други държави, вярват точно в обратното, а именно, че разширяването на лентите за движение ще направи улиците по-безопасни, тъй като така ще има повече пространство за движещите се превозни средства. Сега обаче се оказва, че това съвсем не е така.

Експертите от „Джон Хопкинс" откриват, че на улици с ограничения на скоростта 32–40 км/ч честотата на пътнотранспортните произшествия не се променя значително, независимо дали лентите са широки 3,0, 3,4 или 3,7 метра. Нещата обаче се променят, когато ограничението на скоростта се увеличи, пише AutoMedia.

На улици с ограничение на скоростта от 48-56 км/ч по-широките улици могат да бъдат по-опасни. Според проучването при платно за движение с широчина 3,7 метра катастрофите са 1,5 пъти повече, отколкото при ленти с широчина 2,7 метра.

„Нашето проучване на широчината на градските ленти установи, че противно на сегашното мислене, по-широките ленти в градските райони могат да доведат до повече катастрофи и в крайна сметка до смъртни случаи“, категорична е д-р Шима Хамиди, директор на Центъра за климатично интелигентен транспорт в Bloomberg School , което помогна за провеждането на изследването.

„Сега обаче изниква друг въпрос. Ако можем да стесним лентите, без да жертваме безопасността, трябва да намерим решение и на това как можем най-добре да използваме допълнителното пространство в съществуващата инфраструктура? Едва след това може да се мисли за някаква промяна", допълва д-р Хамиди.

Още любопитни новини от света на автомобилите четете на AutoMedia

Автор на статията:
Слав Велев
ПТП пътна безопасност проучване катастрофи улици университет университета Джон Хопкинс Джон Хопкинс
0 коментара
fallback
fallback