Директорът на БДЖ Владимир Владимиров (вдясно) представи оптимистични планове за развитието на компанията.БДЖ може да стане модерно и конкурентно предприятие, но с цената на огромни инвестиции - между 800 млн. и 1.3 млрд. лева. Това обяви директорът на "Български държавни железници" Владимир Владимиров, който вчера представи проект за поръчка на нови мотрисни влакове. Те ще летят със скорост от 160 км/ч, ще разполагат с WiFi, ще предлагат комфортна първа класа и ще пестят 15% от сегашните разходи на БДЖ, или 35 млн. лв. годишно", подчерта Владимиров. Бедата е, че държавният холдинг е затънал в задължения и непрекъснато се налага хазната да му помага финансово. Поредната схема за държавна подкрепа предвижда БДЖ да получи стотици милиони от концесионирането на летище София.
Прогнозата за необходимите инвестиции е част от доклад за технологичното обновление на БДЖ, разработен от 3 университета - УНСС, Техническия и Висшето транспортно училище, заедно с експерти от Министерството на транспорта, БДЖ и НКЖИ. "Този документ е огледал всички възможни страни на това как трябва да изглежда в следващите години влаковият парк на БДЖ, какви трябва да му бъдат общите технически параметри, какъв пътникопоток може да спечели БДЖ, след като подобри конкурентоспособността си на пазара и какъв комфорт трябва да предложи на клиентите си. На тази основа колегите от "Пътнически превози" са готови да стартират обществена поръчка за доставка на нови мотрисни влакове", коментира Владимиров пред "Фокус".
Проектът за технологичното обновление на железницата има два етапа. През първата фаза се предвижда да бъдат купени 41 мотрисни влака, които ще струват поне 380 млн. лева. През вторият етап трябва да бъдат доставени още 44 композиции. Очаква се първите нови влакове да тръгнат по релсите на България към 2020 г. "По-нататък е необходимо да се вземат решения на правителствено ниво, за да бъдат осигурени средства и за втория етап", призна шефът на БДЖ.
Той отчете, че "БДЖ върви уверено по пътя към изчистване на дълговете, едно изключително тежко бреме за железницата. Към днешна дата са извадени повече от 600 млн. лева за обслужване на тези дългове и всички допълнителни разходи, свързани с тях". До края на 2018 г. дълговата криза на железниците ще приключи, убеден е Владимиров.
segabg.com
Четете още: Банките прибират от такси около 100 млн. лв. на месец

Сергей Тихановски: Към политическите затворници в Беларус се отнасят по-лошо, отколкото към убийците
"Левски" мина лесно през "Добруджа" и се откъсна на върна в класирането
Евродепутати в дебат за върховенството на закона у нас (ВИДЕО)
Централна емисия
Определиха химичния състав на кометата Понс – Брукс
Учените съставиха най-големия в историята каталог на галактическите купове
Русия ще достави на Луната първите елементи за лунна станция до 2034 г.
„Най-евтиният в света“ хуманоиден робот струва само 1370 долара (видео)
ПСЖ се върна на върха във Франция
Гаджета ли са? Цолов се появи с родна певица + СНИМКИ
Илиан Илиев за селекционер Сашко Димитров: Хвърли камъни по моята градина
Левски срази Добруджа с категорична класика
Дневен хороскоп за 26 октомври, неделя
Седмична таро прогноза за 27 октомври – 2 ноември
6 рецепти за апетитни кюфтенца
Любовен хороскоп за 27 октомври – 2 ноември
Болест на котешкото одраскване
XII национален конгрес по интервенционална кардиология – научни достижения, иновации и обмен на опит с терапевтична работа на живо
ИСУЛ обявява безплатни прегледи за рак на простатата през ноември
Пирогов провежда още един курс по първа долекарска помощ при инциденти с възрастни
Кадър на деня за 25 октомври
Евродепутати в дебат за върховенството на закона у нас (ВИДЕО)
AI демократизира, ускори и промени парадигмата в процесите при стартъпите
15-те най-скъпи автомобила от Америка
Връщаме часовника с час назад – какво значи това за тялото ни
4 зодии, които са най-разбиращите партньори
Коментари