Споделянето на автомобили отнема от свободата ни

Жил Видал, най-актуалният автомобилен дизайнер в момента

Споделянето на автомобили отнема от свободата ни

Голямата звезда на последния Парижки автосалон бе един електрически концепт, наречен e-Legend. "КОЛЕЛА" разговаря със създателя му - директора по дизайна на Peugeot Жил Видал, за бъдещето на автомобилите и защо никога вече няма да имаме коли като Bugatti Atlantic и Bugatti Atalante.

 

Г-н Видал, разговаряхме с вас преди две години, когато тъкмо бяхте представили новото 3008. Доволен ли сте от начина, по който публиката реагира на тази промяна в дизайнерската философия на Peugeot?

 

- Да, много доволен, защото автомобилът е изключително успешен - далеч отвъд нашите първоначални очаквания. Разчупихме доста изразителността на марката, особено в SUV сегмента. Трябваше да направим такава голяма крачка, защото далеч не бяхме от първите в този сегмент. Трябваше да компенсираме това и се получи. Така че смятаме и при следващите модели да бъдем поне толкова смели.

 

Peugeot e-Legend

 

Видяхме много смели концептуални модели от вас в последните години и e-Legend, което показвате тук, не е изключение. Но е разочароващо, че тези коли никога не стигат до крайно производство. Има ли шанс да видим поне елементи от този прототип по пътищата?

 

- Концептуалните модели рядко са мислени така, че да стигнат до производство. Това се случи веднъж в Peugeot с RCZ Coupe, което е изключителна рядкост в автомобилната индустрия. Но обикновено целта им е да изследваме нови насоки в дизайна, да експериментираме с технологии и материали. В този случай също е така. Независимо, че колата е напълно изпълнима със своите размери и пропорции, нямаме намерение да я произвеждаме. В нея има много елементи, които ще използваме. Но главното е да покажем, че не е нужно електрическото задвижване и автономността да са непременно скучни, роботизирани и студени. Бъдещето оставя място и за ентусиазма. И дори за ретро формите. Защо не? И в бъдеще хората ще изпитват също толкова емоции, колкото и сега.

 

Разговаряхме с вас и за масовата SUV лудост и за заплахата, която тя крие за традиционните автомобилни форми. Сам казахте, че най-застрашен е D-сегментът, класът на типичните седани. И въпреки това вложихте толкова усилия в новото Peugeot 508. Имат ли автомобилите от този тип шанс да оцелеят?

 

- Мисля, че имат. Вярно е, че са застрашени. Но нашият начин да се справим със заплахата е като направим колата много по-привлекателна и динамична на вид. Новото 508 е с 4 сантиметра по-ниско и с 10 по-късо, но е по-широко и интериорното пространство е по-голямо. Единственият начин да оцелееш в този сегмент е да си много по-експресивен, отколкото бе прието досега. Ние направихме точно това, ще видим как ще реагират клиентите.

 

Традиционно отнема около четири години да се създаде кола от първите рисунки до заводството производство. Не е ли това обаче прекалено дълъг срок в наши дни, когато технологии като мултимедийните се променят на всеки шест месеца? На пазара още се продават автомобили с USB 2.0, например...

 

- Така е. Мисля, че в автомобилната индустрия трябва да разделим малко нещата, да сме гъвкави и да можем да избираме отделни компоненти колкото е възможно по-късно. И съответно да ги ъпгрейдваме, след като вече са монтирани в колата. С ю ес би порта е сложно, защото той е физически вграден в автомобила. Но ако става дума за появата на нов тъч скрийн, да речем, би трябвало да можем да го внедрим на много късен етап от проекта. И после при фейслифта да го подменим с по-голям. Работим много по този въпрос, за да можем да следваме темпото на развитие на потребителската електроника. То по начало е много по-бързо от това на автомобилната индустрия.

Цялото интервю вижте в automedia.investor.bg

Четете още: На полувремето Ливърпул - Арсенал 4:1

 

 

 

Новини

Коментари

Икономика
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата