„Януари, февруари и март завършват с ръст в броя туристи. През март той е 6%. Ние имаме силно развитие на културния туризъм в градска среда. Посещенията са доста. Надяваме се, че кампанията в Пловдив за Европейска столица на културата ще е по-активна през лятото“, коментира Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма пред Bloomberg TV Bulgaria.
Експертът отчита и големият интерес към двата големи празника.
„Българите посрещнаха основно в България Великден и Гергьовден. Гергьовден е и празник на Поморие, Петрич, Камено. Осъществиха се около 550 000 пътувания. Натоварването започна още около Велики Четвъртък. Доволни сме от стартирането на летния сезон от гледна точка на това, че бяха отворени 22 хотела на Черноморието. Когато Великден се свързва с май, това е добре за туризма", категоричен е Румен Драганов.
Тази година очакваме над 2700 нови легла в нови хотели, също така и по Черноморието, подчерта Румен Драганов.
"Позиционират се самолети, които са за градски туризъм. Варна и Бургас са прекрасни градове за културен туризъм, има възможности за СПА- и конгресен туризъм. На Несебър му е необходима е мултифункционална зала", убеден е той.
"Направиха се инвестиции в нови хотели от турски инвеститори, мениджъри и персонал. Има нови хотели в Ахелой, Слънчев бряг, св. св. „Константин и Елена“, в София. Прекрасни инвестиции има и в Пазарджик, Старосел, Гоце Делчев, Огняново, базирани на минерални води ", посочи експертът.
Подготвя се и продуктова стратегия за балнео- и СПА-туризма у нас.
„Близо 600 минерални извори предполагат тази стратегия. Всяка стратегия започва със ситуационен анализ на капацитета и потенциала. Тя се състои от основни цели и план за действие, като най-важен е мониторингът", обобщи той.
Прочетете още: Съседски туризъм по Коледа! Избираме Сърбия, гърците избират нас