2020 година ще остане в историята като годината, в която COVID-19 внесе още страх от неизвестността, а несигурността допринесе за затруднения в планирането на пътуванията.
Започнахме дори по-често да се шегуваме с “Ако искаш да разсмееш Господ, разкажи за плановете си!”
Въпреки всичко има много туристи-ентусиасти, които oще днес ще опаковат багажa си за почивка на българското Черноморие и ще хванат първия директен полет до Варна или Бургас.
Постоянно променящите се ограничения за пътуване между страните - членки на Европейския съюз и рискът да отпадне резервацията Ви на отиване или пък да останете без чартърен полет на връщане създава усещането, че почивката Ви най-вероятно няма да бъде това, което беше и ще се приберете с микс от емоции от различни преживявания.
Да не забравяме и всички задължителни противоепидемичните мерки, които международните летища са взели, за да осигурят безопасно преминаване на пътниците. Така управлението и запазването на високите нива на летищното преживяване, което пътника изпитва, става все по-голямо предизвикателство за мениджмънта на летището.
АГЕНТИ ЗА БЕЗОПАСНО ЛЕТИЩНО ПРЕЖИВЯВАНЕ
За да неутрализираме голяма част от неизвестните и намалим нивата на стрес на пътниците преди излитане, и тези, които пристигат на Летище Варна и Летище Бургас, стартирахме нова инициативата за повишаване на преживяването на пътника.
Запознайте се с Агентите за безопасно летищно преживяване, Явор Каменов и Добромир Колев, които носят уникални сигнални жилетки “Safe Airport Journey Agent”, за да бъдат забелязани от пътниците, търсещи съдействие и информация, и същевременно напомняйки за спазване на трите Д-та: Дистанция, Дезинфекция и Дисциплина.
Питаме Мартин Димитров, Началник отдел "Терминален мениджмънт" на Летище Варна, как възникна идеята за Агентите, които да подпомагат пътниците при престоя си на летището:
“Принципно пътуването през летище е сред най-стресиращите преживявания, още повече когато е за първи път през даден терминал.
Във времената на COVID-19 пътниците допълнително се чувстват уязвими за здравето си и са притеснени от споделянето на общи затворени пространства.
За "Фрапорт" България е важно пътниците и работещите в терминала да усещат среда на безопасност и сигурност.
Надграждаме противоепидемичните мерки с нестандартната мярка, взаимствена от успешния експеримент на летище Франкфурт за повишаване на удовлетворението на пътника, а именно да има служители с проактивно поведение, които в определени точки на контакт да съдействат на пътниците да спазват изискванията, и да улеснят бързото преминаване през терминала.
Например, в салон “Получаване на багаж” на Летище Варна, често има успоредното протичане на два и повече полета в рамките на 30-40 минути, при което се събират много пътници на едно място и могат да изпитат затруднение да забележат и спазват маркерите за дистанция и предписанията на табелите до багажните ленти.
Със съдействието на Агентите за безопасно летищно преживяване, този стрес и конфликтни ситуации могат да бъдат редуцирани.”
Даниела Павлова, заместник директор на Летище Варна, добавя:
“Когато пътникът пристигне на летището, за него това е момент на празник и изпитва вълнение от предстоящия полет, но в същото време се чувства леко стресиран от неизвестното.
В условия на COVID-19 пътникът търси информация, която е лесно достъпна в директен диалог със служител на летището. Пътникът предпочита личния контакт и винаги иска да пита някого за нещо.
Специалната жилетка допълнително респектира и е достатъчен мотив да се спазват правилата, без особени ситуации на конфликт и възражения.”
НОВО НАЧАЛО В КРАЯ НА 2020
Възстановяването на доверието на пътника ще отнеме толкова време, колкото е необходимо. 2020 е годината за ново начало на смели решения в авиацията. На първо място "Фрапорт Туин Стар" поставя здравето на служителите и това на пътниците и другите гости на своите летища.
Нужно е всички, които участват в създаването на преживяването на пътника от пристигането на летището на "Заминаване", до излизането от летището на "Пристигане", да уеднаквят противоепидимичните си мерки, превръщайки ги в нов стандарт за обслужване.
Гарантираното плавно преминаване и безопасно пътуване ще позволи на летищните оператори и авиокомпании да задържат обслужването си на пътници на високо ниво, и несъмнено това ще се отрази благоприятно за възстановяването на пътуванията и туристическия бизнес.
Въпросът е какво ще направим днес, което не сме правили вчера, за да се задържим в сърцето на пътника?
Черно море

Има леко увеличение на лошите кредити у нас
Христо Крушарски: "Локомотив" го отнесе заради симулант
Централна прогноза
Ангел Найденов: В Европа има недостиг и съответно търсене на снаряди
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
Ботев Пловдив поиска служебна победа, ето мотивите
Илиян Филипов бесен, отговори на Крушарски
Ужасяващ момент за футбола ни! Дербито на Пловдив между Локомотив и Ботев беше прекратено + ГАЛЕРИЯ
ЦСКА с нова мощна селекция, взима поне трима чужденци
Дневен хороскоп за 2 ноември, неделя
Седмична таро прогноза за 3 – 9 ноември
С какво родените през ноември са толкова интересни?
Любовен хороскоп за 3 – 9 ноември
Откриха нови сигнали в мозъка, чрез които се диагностицира Паркинсон
Кои храни са най-вредни за мозъка?
Как да разпознаем инфекциозна мононуклеоза в детска възраст?
Какво е козметичен фастинг и защо набира популярност?
Оперативната печалба на Berkshire Hathaway записа ръст от 34%
Руслан Стефанов: Една криза с "Лукойл" няма да се отрази на българския пазар непосредствено
Защо Мерц призовава за създаването на паневропейска фондова борса?
Феновете на Левски купуват билетите за Вечното дерби като топъл хляб
Перфектното Fiat Coupé се продава в Германия
Топ 10 ползи от Тай Чи – древните китайски упражнения намаляват болките в коляното, гърба и раменете
Вълшебен ХЕЛОУИН за 3 зодии!
Коментари