IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 16°
Икономика
16:09 | 21 февруари 2016
Обновен: 05:07 | 21 април 2024

20 453 жалби и сигнали постъпили в КЗП през 2015 г.

Успяхме да решим над 70% от индивидуалните случаи, коментира председателят на Комисията

По материала работи: Златина Добрева
20 453 жалби и сигнали постъпили в КЗП през 2015 г.

20 453 жалби и сигнали са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през 2015 г. Най-често те са по повод възникнали казуси, свързани с комуникационна техника (37%), обществени услуги (19%) и битови уреди (11%). Следват ги жалбите във връзка с ползване на битови услуги (6%) и закупуване на обувки и кожени изделия (6%). Пет на сто от жалбите касаят дефектна аудио-визуална техника. Гражданите са търсили съдействието на КЗП и при ситуации, свързани с пазаруването на храни и напитки (3%). 

 

Най-малко са оплакванията във връзка с ползване на туристически услуги и потребителски кредити и покупки на облекла.

 

С 12% се е увеличил броят на решените в полза на потребителите рекламации спрямо 2014 г.

 

„За мен е добър знак това, че продължава да расте броят на хората, които се обръщат към нас, тъй като това означава поне две неща - повишено доверие в институцията и по-висока потребителска култура. През миналата година ни потърсиха над 20 000 граждани – близо с 4000 повече от предходната. Расте и процентът на удовлетворените жалби! Успяхме да решим повече от 70% от индивидуалните случаи. Вярвам, че нашите действия по тях са довели до положителни промени на пазара в полза за обществото като цяло, тъй като статистиката ни сочи, че нарушенията са намалели с около 10%”, написа Димитър Маргаритов (на снимката), председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) във фейсбук страницата си.

 

По-голям е процентът на случаите, в които КЗП е успяла да помогне на гражданите извън жалбите за рекламации. Например при казуси, свързани с онлайн пазаруване. Този сектор бележи и най-голям спад на нарушенията. С около 35% е намалял през миналата година броят на случаите, в които интернет търговците не са предоставили задължителната по закон преддоговорна информация (данни за доставчика, условия за продажбата, съществени характеристики на стоките и др.). Близо два пъти по-рядко се среща най-често констатираното в предходни периоди нарушение – съкращаването на 14-дневния срок за безусловен отказ от онлайн покупка.

Коментари

Новини Варна