20 453 жалби и сигнали са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през 2015 г. Най-често те са по повод възникнали казуси, свързани с комуникационна техника (37%), обществени услуги (19%) и битови уреди (11%). Следват ги жалбите във връзка с ползване на битови услуги (6%) и закупуване на обувки и кожени изделия (6%). Пет на сто от жалбите касаят дефектна аудио-визуална техника. Гражданите са търсили съдействието на КЗП и при ситуации, свързани с пазаруването на храни и напитки (3%).
Най-малко са оплакванията във връзка с ползване на туристически услуги и потребителски кредити и покупки на облекла.
С 12% се е увеличил броят на решените в полза на потребителите рекламации спрямо 2014 г.
„За мен е добър знак това, че продължава да расте броят на хората, които се обръщат към нас, тъй като това означава поне две неща - повишено доверие в институцията и по-висока потребителска култура. През миналата година ни потърсиха над 20 000 граждани – близо с 4000 повече от предходната. Расте и процентът на удовлетворените жалби! Успяхме да решим повече от 70% от индивидуалните случаи. Вярвам, че нашите действия по тях са довели до положителни промени на пазара в полза за обществото като цяло, тъй като статистиката ни сочи, че нарушенията са намалели с около 10%”, написа Димитър Маргаритов (на снимката), председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) във фейсбук страницата си.
По-голям е процентът на случаите, в които КЗП е успяла да помогне на гражданите извън жалбите за рекламации. Например при казуси, свързани с онлайн пазаруване. Този сектор бележи и най-голям спад на нарушенията. С около 35% е намалял през миналата година броят на случаите, в които интернет търговците не са предоставили задължителната по закон преддоговорна информация (данни за доставчика, условия за продажбата, съществени характеристики на стоките и др.). Близо два пъти по-рядко се среща най-често констатираното в предходни периоди нарушение – съкращаването на 14-дневния срок за безусловен отказ от онлайн покупка.

Централна прогноза
Глобалният отговор на климатичната криза влошава проблема
Парното в София тръгва: Топло ще има, но ще се окажат ли сметките леден душ
В Хърватия е открита рядка статуя на спящия Купидон
Кой управлява кометата 3I/ATLAS: Откриха признаци на негравитационно управление
Разкриха причината за магнитните аномалии на земното ядро
На 3 ноември 1957 г. стартира първият в света биоспътник с кучето Лайка на борда
Уволнението е близо: И Локо се изгаври с Берое
Исак няма да играе за Ливърпул
В Барса се скъсват да защитават Ламин Ямал
Пропадане: Той беше звезда на Арсенал и Ливърпул, а сега е без отбор
Марс в Стрелец на 4 ноември – слагаме край на застоя
„Рожден ден“ – комедията, която не разочарова
Любовен хороскоп за ноември
6 токсични навика, които ви пречат да бъдете щастливи (и не го осъзнавате)
Как се формира биологичният ни часовник?
Стресът се отразява видимо върху стойката и дишането, когато е хроничен
Извънматочна бременност - видове и клинична картина
Нови 40 специализанти ще получават финансов стимул по проекта на здравното министерство
Amazon сключи сделка за 38 млрд. долара с OpenAI за чипове на Nvidia
Известен е шофьорът, помел пиян 6 коли в центъра на София
Бизнесът се нуждае от предвидимост, за да се възползва изцяло от еврото
Nissan и Mercedes затварят съвместната си фабрика
С дъх на канела – Лесни и вкусни рецепти за закуски с тиква и чиа
Седмичен любовен хороскоп 3-9 ноември
Коментари