6% от европейските клиенти пазаруват онлайн почти всеки ден, като този показател е 4% в България, Германия и Холандия и 3% в Дания и Румъния. Това показва проучването Masterindex на Mastercard. Според данните най-активни в електронната търговия са потребителите от Полша и Литва, където 9% от потребителите пазаруват всеки ден.8% от потребителите във Великобритания, Италия и Испания пазаруват онлайн всеки ден, показва още проучването на компанията.Като цяло европейците могат да бъдат наречени онлайн купувачи, показва проучването. Очакванията са секторът на електронната търговия да се разшири с 45% в периода между 2015 година и 2018 година. Masterindex се основава на допитвания до потребители в повече от 20 държави в Европейското икономическо пространство. То показва, че един от четирима европейци с достъп до интернет е поръчвал продукти или услуги онлайн поне веднъж седмично през 2016 г.
Продуктите, които хората купуват от интернет са предимно дрехи и обувки – най-популярната категория със средно 48% за Европейската икономическа зона, следвани от билети (34%), електроника (33%) и книги (31%).Информацията за най-често закупуваните продукти от потребителите от различните европейски държави често има изненадващ резултат. Два пъти по-вероятно е британците, които пазаруват онлайн (33%), да закупят хранителни продукти от интернет, в сравнение с техните най-близки съседи от Холандия (16%), Франция (15%) и Белгия (13%).
Гърците, които пазаруват онлайн, резервират през интернет далечни пътувания четири пъти повече от хърватите.Забелязва се и регионална тенденция – Финландия (31%), Швеция (22%) и Норвегия (22%) са единствените държави с над един от петима интернет купувачи, които играят онлайн хазарт.Нагласите към предпочитаните методи на разплащане онлайн също варират.В Чехия, Германия, Холандия и Полша онлайн банкирането е два пъти по-популярно от картите. Но в страни като Великобритания, Франция, Испания, Ирландия и Италия, картите остават най-популярния разплащателен метод.Проучването разглежда и новите разплащателни методи като дигитални портфейли, приложения за банкиране и сканиране на QR код, като прогнозира потенциал за развитието в тези области.
Общото между всички европейци е, че те имат сходни притеснения за онлайн пазаруването. Страхът от измама е причина номер едно за отказ от пазаруване онлайн във всички държави, взели участие в проучването. Тя действа като особено голяма пречка в страни като Гърция (71%) и Испания (64%), за разлика от Дания (46%).Masterindex показва и различните национални нагласи към пазаруването от уебсайтове от други държави. Когато става въпрос за трансграничната електронна търговия, се оказва, че доверието е много по-голям проблем за някои националности, отколкото за други, констатират в Mastercard.Френските онлайн потребители, които никога не пазаруват от други държави, изтъкват липса на доверие в чуждестранните уебсайтове, която е близо два пъти по-голяма от тази при испанци и италианци, и четири пъти по-голяма от поляци и чехи.
Основните бариери, които спират българските потребители да пазаруват от чуждестранни електронни магазини, са очакванията за дълъг срок на доставка (23%), както и трудното възстановяване на средства (29%), в случай на връщане на покупката. В нито една друга европейска държава, част от изследването, тези притеснения не са толкова високи.27% от българските потребители намират родните онлайн магазини за напълно удовлетворяващи техните изисквания, което значително надвишава мнението на португалците (11%), унгарците (14%) и хърватите (8%) за електронните магазини в техните държави.
В същото време, като основен мотив да пазаруват от чуждестранни сайтове, българските клиенти изтъкват по-доброто качество на стоките (35%) – този показател е далеч над средния за Европа (12%).Съществува сериозен потенциал за разрастване на трансграничната електронна търговия, след като средно над 40% от европейските онлайн потребители вече пазаруват от чужбина поне веднъж годишно, прогнозират от Mastercard. Като причина за това те виждат усилията за изграждане на доверие и увереност в електронната търговия и подобряването на онлайн офертите и условията.
„Детайлното проучване на нагласите на европейците към дигиталните технологии ни позволява съвместно с нашите регионални партньори да създаваме продукти, решения и технологии, които правят живота по-удобен и лесен, коментира Хавиер Перез, президент на Mastercard за Европа.Според него решенията трябва да отговорят на изискванията за качество и сигурност.
investor.bg
Четете още: Нов вирус точи банкови карти при пазаруване онлайн

Защо стрелката на горивото пада бавно, а после рязко - обяснението
Пет домашни отвари за силен имунитет и как да си ги приготвим
Най-добрите храни с фибри
Рецепта по турски: Катми
В Сибир е открита загадъчна 4000-годишна керамика от неизвестна култура
Японски учени посочиха кога Земята може да стане безжизнена
Илън Мъск обяви колко ще струва изграждането на град на Марс
НАСА завърши сглобяването на ракетата SLS: Пътят към Луната е открит
Спортът по телевизията днес, 23 октомври
Мачовете по телевизията днес, 23 октомври
Приятел на Цолов ще кара вместо Макс в Ред Бул
Легендата Майкъл Джордън: Липсва ми баскетбола
Дневен хороскоп за 23 октомври, четвъртък
Умни IoT решения за растеж: Vivacom помага на градинските центрове да прецизират грижата за растенията
Слънцето преминава в Скорпион на 23 октомври – ревността се повишава, но и шансът за успехи
Питки със сирене за Димитровска задушница (Рецепта)
Може ли богата на мазнини кето диета да запази мозъка ни млад?
Омега-3 мастната киселина EPA действа различно при всеки. Как да пазим сърцето?
Повишават се случаите на 6 вида рак глобално
Жените с хиперактивност се диагностицират 5 години по-късно
Печалбата на Tesla разочарова въпреки рекордния скок при тримесечните продажби
Пет домашни отвари за силен имунитет и как да си ги приготвим
Екстремните горещини увеличават заплахата от смърт в райони на Австралия с 400%
Гении: Корейци създадоха ароматизатор с мирис на... бензин
Семейна приказка – Любовната история на Джорджина Родригес и Кристиано Роналдо
4 зодии, които са гении
Коментари