"Светът на автомобилите драстично се променя и вече трябва да говорим за света на електромобилите. Защото в бъдеще всички автомобили ще бъдат електромобили, независимо от технологията на зареждане, дали ще бъдат с батерийно захранване, с водородно или с друг тип енергия". Това каза Илия Левков, председател на УС на Индустриалния клъстер "Електромобили", в интервю на Бойчо Попов, главен редактор на сайта Investror.bg, за предаването UpDate с водещи Елена Кирилова и Бойчо Попов.
"На фона на случващото се в света на електромобилния пазар, може да се каже, че България не изостава, като се имат предвид мащабите й като държава, като автопарк и като възможности. Ако погледнем нашите съседни държави, там нещата са доста по-зле. Така че в България елекрическата мобилност се развива с много по-бързи темпове и страната е една малка "бяла лястовица" на територията на Централна и Източна Европа".
В България в момента се движат, по данни на Пътна полиция, над 700 чисто електрически автомобила. Останалите хибридни, зареждаеми хибриди, скутери, велосипеди и такива за вътрешно заводски транспорт, в затворените комплекси, са доста над 2000 - 3000, посочи Левков.
По повод финансовите стимули в съседна Румъния за развитието на сектора, в сравнение със стимулите в България, насочени предимно към общините, Левков каза, че в автомобилостроенето Румъния изпреварва България. Това означава, че финансовите стимули на правителството отново остават в Румъния. Докато българското правителство, към което Индустриалният клъстер отправя апел за подкрепа от 10 години насам, осигурява на сектора временни стимули, тъй като решава, че финансовите стимули ще отидат не в българския производител, както е в Румъния, а ще подкрепят чужди индустрии.
"Това е едно логично решение, защото и вие и аз не искаме част от нашите данъци да отидат във Франция, в Румъния, Япония. Наша отколешна мечта е да се привлече в България автопроизводител, който произвежда и електромобили. Светът на автомобилите драстично се променя и трябва да говорим вече за света на електромобилите, защото всички автомобили ще станат електромобили. Независимо от това дали ще бъдат с батерийно захранване, с водородно зареждане или с друг тип енергия".

Със 100 млн. лв. санират еднофамилни къщи
Радев откри възпоменателен турнир по тенис в памет на генерал-майор Нейко Ненов
Първи подробности как е станала катастрофата с трима загинали на АМ "Тракия"
Телескопът James Webb изготви първия „метеорологичен доклад“ за екзопланета
Да „паднеш“ върху Слънцето: впечатляващият кадър на Андрю Маккарти
Уникална мозаечна игрална дъска на маите е открита в Гватемала
Кометата C/2025 K1 (ATLAS) се разпадна на три части след преминаване край Слънцето
Най-голямото щастие! Питас ще става баща
Ще спира ли с футбола? Ето каква е истината за бъдещето на Левандовски
Секси рускиня хвана камерунски национал на калъп + СНИМКИ
ЦСКА 1948 тресна сърби, прекратиха мача
4 вкусни рецепти за Коледните пости
11 идеи за елегантни маникюри (+Снимки)
Седмична нумерологична прогноза за 17 – 23 ноември
„ЙОШУКУ“ – Японското изкуство на манифестирането от Азуми Учитани
Повече от половината хора с диабет в света остават недиагностицирани
Изкуствен интелект ускорява създаването на синтетични антитела
Нарушеният слух в бъдеще може да се лекува с…виагра?!
Повишена функция на щитовидната жлеза при деца - на какво може да се дължи?
AI ще даде тласък на иновациите в бъдеще
Първи подробности как е станала катастрофата с трима загинали на АМ "Тракия"
Данготе планира $1 млрд инвестиции в Зимбабве
Бъдещето на Renault – хибриди с удължител на пробега
73-годишна рокля разплакала Ариана Гранде
4 зодии, които са непредсказуеми
Коментари