Варна 16°
fallback
Морски бизнес
09:00 | 30 септември 2021
Обновен: 16:17 | 4 май 2024

Освободиха шефа на ИА "Морска администрация"

На негово място застава Венцислав Иванов

По материала работи: Слав Велев

Живко Петров/Снимка: Maritime.bg

Освободен е от длъжност изпълнителният директор на ИА "Морска администрация" Живко Петров. Това каза на брифинг министърът на транспорта Христо Алексиев, предаде БНР. На негово място застава Венцислав Иванов. Основна причина за рокадата е несъгласувано отклонение от предварително одобрената технологията за освобождаване на товара. Погрижил съм се безпроблемната работа по спасяването на търговския кораб Вера Су да продължи, каза още министърът. 

 

Няма да позволя саботажи към държавата, без значение дали те са поради предизборна кампания, политически интереси, търговски интереси, лобистки интереси, защото когато, някои хора пишат сигнали срещу служебното правителство те работят срещу държавата си. Няма да позволя саботаж и на администрацията към държавата, коментира още Алексиев.

Разбирам, че е предизборна кампания, но на първо място трябва да се гледа държавният интерес, а не партийния интерес. Имаше доста изказвания и сигнали в ЕК, че има замърсяване, това е срещу държавата. Трябва да сме по-разумни, каза Алексиев. Наричам го саботаж от страна на администрацията, защото за мен това са неадекватни действия. Имам съмнения за определени търговски и лобистки намеси, но нямам достатъчно факти, за да го заявя, посочи още министърът. 

"Служебното правителство не се е забавило. Ние не сме пиратска държава, не можем, в момента, в който корабът заседна, да отидем на абордаж и да го превземем има си закони", каза транспортният министър.

Ако времето се влоши и вълните разбият кораба има план за евакуация. В момента времето е лошо, вълнението е около 3-4 бала, което затруднява укрепването на кораба, за да може да се направи ясен план как да се действа. Търсим прозорец от по-добро време, за да се постави кран, който да постави по-добри котви, обясни Алексиев.

Работи се по пет сценария за безопасност по извеждане на кораба. Установени са контакти с две фирми. Разработва се вариант с хеликоптери товарът да бъде изнесен. Третият вариант е този с кран да се опита да се разтоварва, но която и да е технология, трябва да се съгласува с МОСВ. Никаква технология, която не е съгласувана с тях няма да се въведе в действие. Има и вариант с машини, които са за зърно, проучваме в момента, подчерта Алексиев.

Автор на статията:
Слав Велев
директор морска администрация Живко Петров осовбоден Венцислав Иванов
0 коментара
fallback
fallback