Руското корабостроително предприятие „Ярославский судостроительный завод“ възстанови строителството на легендарния катер „ЯРОСЛАВЕЦ“, който е обявен за най-успешния руски съд от този тип. През годините десетки катери „ЯРОСЛАВЕЦ“ са ползвани и в Република България, а единици от тях продължават да бъдат експлоатирани и днес в родни води.
За първи път проект „ЯРОСЛАВЕЦ“ е разработен през 1948 година от конструкторското бюро на Министерството на промишлеността на СССР. Катерът е разработен за нуждите на съветския флот, на проекта е присвоен номер – 376 и шифър „Север“.
Любопитно е изискването, което е поставено пред проектантите – катерът да може да се транспортира и с железопътен транспорт.
Първи „ЯРОСЛАВЕЦ“ е спуснат на вода в корабостроителницата през 1953 г. с номер 345.
През годините „ЯРОСЛАВЕЦ“ е ползван не само за нуждите на ВМФ, съдове от серията са ползвани още за буксирни, водолазни, развлекателни, риболовни и други нужди. Налични са и множество самостоятелни преработки.
Основни характеристики на съда:
Дължина: 19,75 м.;
Широчина: 3,98 м.;
Газене: 1,2 м.;
Водоизместимост: 40 т.;
Мощност на двигателя: 150 к.с.;
Максимален брой пасажери: 12 души
Източник: Maritime.bg
Коментари