IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 26°
Морски бизнес
09:17 | 17 октомври 2016
Обновен: 12:51 | 17 юли 2024

Тръгва работата по мастър плана на пристанище Варна

435 дни са дадени на избрания изпълнител, обединение „АИС-РХДХВ”, за да приключи с неговото разработване

По материала работи: Пламен Янков
НОВИЯТ МАСТЪР ПЛАН ЩЕ ОЧЕРТАЕ РАЗВИТИЕТО ЗА 30 ГОДИНИ НАПРЕД на пристанище Варна, което отдавна се нуждае от техническо и технологично обновление Снимка ПЛАМЕН ГУТИНОВ

Дадена е вече зелена светлина за изработването на нов генерален план на пристанище Варна, съобщиха от ДП ”Пристанищна инфраструктура” (ДППИ). От предприятието уведомиха, че организираният от тях търг за обществената поръчка  е спечелен от обединение „АИС-РХДХВ”, в което влизат „Архитектурно-инженерен състав” ЕООД (АИС) и „Роял Хасконинг ДХВ”. 

 

Търгът е за "Изработване и одобряване на генерален план на пристанище за обществен транспорт с национално значение Варна, свързаните с него предварителни (прединвестиционни) проучвания за развитие и задание за проектиране". В. „Черно море” припомня, че той беше обявен това лято от ДППИ и тогава неговият генерален директор Ангел Забуртов  заяви за читателите на вестника, че това го налага българското законодателство и международната практика. Според нормативните документи изработването на генерален (мастър) план било необходимо, за да покаже развитието на пристанището за 30 години напред. Или, най-общо казано, той ще трябва да даде широка картина за това как да се развива цялото пристанище, което вече над 110 години е тук. 


Последната устройствена разработка на варненското пристанище е на проект за "Актуализация на генералните планове на пристанищата в района на пристанище за обществен транспорт с национално значение Варна", изготвен през 2004 - 2005 г. Впоследствие, поради необходимостта от екологична оценка, е изготвена частична актуализация на проекта към 2006 г.


Пристанище Варна включва седем терминала и е най-голямото на черноморското ни крайбрежие. Това са пристанищните терминали „Варна- изток” (за обработка на генерални, насипни, наливни, ро-ро товари и контейнери, както и обслужване на пътници), „Варна-запад” ( за генерални, насипни, наливни ро-ро товари и контейнери), „ТЕЦ-Езерово” (за въглища), „Петрол Варна”, „Фериботен комплекс - Варна” (за жп и автомобилни превози с фериботни кораби), „Леспорт”, което е предоставено на концесия (за генерални, насипни, ро-ро товари, растителни наливни товари и празни 20-футови контейнери от/на стиф) и „Балчик”- също предоставено на концесия (за обработка на генерални, насипни, растителни наливни товари и поща).


Изпълнението на генералния план, което е на стойност 1 200 000 лв. с ДДС, ще се извърши на пет етапа и трябва да приключи за общо 435 календарни дни.

 

Стефан Денков

 

Четете още Уникален мозъчен тръст помага за управление на крайбрежието

 

Коментари

Новини Варна