Нови задължения на корабособствениците по Морската трудова конвенция влязоха в сила през последните дни. С тях се цели да бъде осигурена финансова стабилност и спокойствие на моряците, съобщи в сутрешния блок на тв „Черно море“ Иван Велков – председател на Българския професионален моряшки съюз.
Те вече са длъжни да имат застраховки, с които да се поемат разходите при евентуално изоставяне на моряци, искове за смърт или при трайни увреждания, получени от моряците по време на работа. Това гласят изменения в Морската трудова конвенция.
У нас пристанищният контрол се осъществява от Морска администрация, която в случай на нелоялност от страна на собственика към екипажа, има право да задържи кораба до изпълнение на задълженията на корабособственика.
Според председателя на Българския професионален моряшки съюз Иван Велков по-трудни за разрешаване са проблемите на екипажа, когато корабът е на пристанището за ремонт. Тогава нелоялните корабособственици често заобикалят правилата в конвенцията. Има случаи, в които екипажът се сменя, без да бъдат изплатени задълженията към предишния.
Според Велков това се дължи на факта, че смяната на моряка се извършва през гранична служба, която е към друго министерство. Правилното решение би било двете организации да бъдат обвързани нормативно, за да не се стига до подобни ситуации.
Иван Барбов
Още по темата: "Щрихи от утрото" (23.1.2017) - До колко се спазват изискванията на MLC 2016?
Коментари