КЗП със съвети при предстоящи пътувания до районите с коронавирус
Разумно е анулациите на пакетите да се правят непосредствено преди заминаването
Публикувана: 27 Feb 2020 | 11:05

Основният и най-важен съвет, който би трябвало да дадем, е да запазим спокойствие и потребителско хладнокръвие. Да следваме съветите на експертите, както по отношение на това, което трябва да направим, за да запазим здравето си, така и по отношение на това, което разумно трябва да направим като потребители. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в „Здравей, България“ по Нова телевизия в контекста на напрежението около коронавируса и използването на ситуацията за спекулации от страна на търговци. 

 

„От всичко, което виждаме, се оказва, че икономическите и социалните последствия на това, което се случва, са на този етап много по-големи, отколкото реалните проблеми със здравето“, добави Маргаритов. 

 

Маргаритов обясни, че ако сме си запазили пътуване в място на дестинацията, в което има официално потвърдени форсмажорни обстоятелства поради наличието на коронавирус и това пътуване е пакетно, т.е. закупено е от туроператор, има транспорт, настаняване, можем да си получим парите обратно изцяло. Според него уместно в такива случаи е туристите да заявят желанието си за анулация непосредствено преди заминаването. „Започнаха да се задават въпроси: ако например, пътуването е лятото на море и т.н., може ли още отсега. Нека и тук да подходим разумно.“ 

 

Ако за района, в който ще бъде нашето пътуване, не са обявени официално извънредни обстоятелства, Маргаритов посочи: „Тук също се създаде едно потребителско очакване, че веднага можете да отидете при туроператора и да вземете обратно това, което сте платили за въпросната почивка. Трябва да се следи ежедневно и ежеминутно каква информация излиза от официалните власти и за кои области има забрана да се ходи.“

 

В студиото на Нова телевизия председателят на КЗП заяви, че икономическите последствия на този етап все още се отразяват предимно на търговците, но тепърва предстои те да се усетят и от потребителите. „Ще има и потребителска психоза. Но именно затова е важно да постъпим по-хладнокръвно. Не да се хвърляме в някакви по-скоро емоционални изблици, да сме наясно с това, че ситуацията е такава, че може да не успеем да планираме както  обикновено своята почивка, че може да се наложи да изчакаме малко време да мине, за да видим как ще се развият събитията. В случая по-важното е да се погрижим за превенцията на здравето си, отколкото да се напрягаме за това, че не можем да си купим нещо по-евтино или че няма да отидем на море“, завърши той. 

Коментари ( 0 )