14% от българчетата изобщо не завършват училище
Българските учители заслужават да бъдат аплодирани, смята образователният министър
Публикувана: 24 May 2020 | 10:59
Снимка: МС

Децата от семейства със смесено отношение към образованието, с образователни дефицити у нас са между 10 и 20 процента годишно. 10-11% не са се включили ефективно в електронно обучение, а 1-2 % въобще не са били обхванати. 14% пък изобщо не завършват училищно образование. Най-голямо било отпадането след 7-и и 8-и клас. Това заяви министърът на образованието Красимир Вълчев в ефира на Нова телевизия.

 

“Що се отнася до изпитите в края на учебната година, това е еднократно връщане за един или за два изпита при строги мерки за дистанция, особено когато става въпрос за интервал от 4-5-6 часа. Ние ще направим това по време на изпитите. Училищата са били затворени близо два месеца и половина. Ежеседмично се дезинфекцират, в този смисъл те са много по-безопасна среда, отколкото посещението на някой търговски обект. Иначе имаме ученици, които всяка година много трудно ги мотивираме да учат”, обясни министър Вълчев.

 

Според Вълчев, вирусът все още е сред нас. Затова от МОН призовават родителите, ако имат друга възможност, да не пускат децата си на детска градина, защото вътре в групата децата са във взаимодействие.

 

Българските учители заслужават да бъдат аплодирани.Те показаха, че са реактивни, отговорни в този кратък срок, когато трябваше системата да се реорганизира напълно и да премине към обучение в електронна среда. Всяка една професия заслужава уважение, но учителската професия е в основата на всички останали, защото, ако имаме добри учители, ще имаме добри специалисти по всички останали професии”, коментира Вълчев.

 

“Не сме сигурни дали през есента епидемичната обстановка няма да бъде по-сложна. Това би създало организационни трудности по отношение на кандидатстването във висшите училища, особено в чуждестранните. Почти всички страни взеха решение да приключат юни, най-късно юли учебната година. Някои взеха решение да приключат без изпити, други пък са в другата крайност – да приключат присъствено или частично присъствено. Ние по-скоро бяхме предпазливи, здравето е най-важно. Аз, като министър на образованието, много повече искам да се върнат децата, защото е незаменимо взаимодействието в класната стая откъм социализацията и към придобиването на хармонични знания и умения. Но все пак ситуацията е такава”, каза още Красимир Вълчев.

 

Образователният министър подчерта, че най-важното е, че “…успяхме да спасим, така да се каже, учебната година, нямаме загуби, имаме определен процент деца, които ежегодно са ни предизвикателство. Тази година беше още по-трудно”.

 

 

Коментари ( 0 )