Свалянето на „скоба“ от колата във Варна излиза 6 пъти по-солено от глобата
В морската столица масово се спира в нарушение по тротоари и пешеходни пътеки
Публикувана: 17 Feb 2020 | 12:29

„Най-честите нарушения с неправилно спиране на автомобили във Варна са на пешеходни пътеки и тротоари. Там шофьорите затрудняват и другите участници в движението. Не само колите са важни, а и пешеходците, майките с колички, колоездачите“, коментира инж. Младен Иванов – директор на общинското предприятие "Паркинги и синя зона" в града.

 

Репатриране с „паяк“ се извършва от 8 до 20 ч. всеки ден от седмицата, дори и през уикенда. Друга мярка е поставянето на „скоби“, но някои водачи са намерили хитър начин да се измъкнат.

 

„Няма случай някой да си тръгне със "скобата". Има обаче начин да се свали – гумата се изпуска докрай, скобата пада сама. После се напомва и може да се шофира. В такъв случай уведомяваме полицията. Сигналът се регистрира, обраува се дело срещу водача. Най-малката санкция тук вече е 130 лв. (цената на скобата) вместо определената от 20 лв.“, добави той.

 

Инж. Младен Иванов коментира, че вече се репатрират и по-големи автомобили.

 

„Капацитетът е 4,5 т – средно голям микробус. Засичаме често неправилно спрели доставчици пред магазини. Тогава водачът заплаща 30 лв., за което получава касов бон. Може да се разплати с кредитна или дебитна карта. Но ако ги хванем, защото този тип автомобили са много бързи, затова често работим и по сигнали“, посочи той.

 

„В момента работим активно за ІІ етап на синята зона. Правим срещи в районните кметства за рехабилитация на местата, където ще разширим обхвата. Паралелно ще се започне поставянето на маркировка. До края на май – началото на юни се надявям да сме готови“, завърши инж. Младен Иванов.

 

Още по темата: Разширяват с 5 700 места „синята зона“ във Варна

Коментари ( 0 )