6 причини за сънливост и умора
Ето кои са те
Публикувана: 6 Apr 2020 | 13:40

Безсъние, неразкрити сърдечни проблеми или диабет... Това са само част от причините да се чувствате по-често сънливи, уморени и да имате желанието да си поспите. Аz-jenata посочва на какво друго трябва да обърнете внимание:
 

Получавате по-малко калории


Ако често пропускате хранения или спазвате диета, която изключва важни групи храни, то това може да се отрази на енергийните ви нива и да ви направи по-сънливи. В комбинация със стрес и натоварване, спадат нивата на кръвната захар, а тялото ви има недостиг на енергия.
 

Недостатъчна физическа активност


Заседналият начин на живот също може да предизвика сънливост, умора. Колкото по-малко се движите, толкова повече ще ви се иска да спите.


Поддържате наднормено тегло


Наднорменото тегло и особено затлъстяването може да причини прекомерна сънливост. Това е така, защото мускулите, сърдечносъдовата и други системи, се налага да работят извънредно, за да осигурят на всяка клетка кислород и хранителни вещества. Освен това, около органите се натрупва така наречената висцерална мазнина, която допълнително нарушава функцията на органите. При затлъстелите хора, нивата на кръвната захар и инсулина са високи, което също допринася и за умората им.


Хроничен стрес


В състояние на остър стрес тялото преминава в режим, в който нивата на хормоните адреналин и кортизол се увеличават, приливът на кръв към мускулите се увеличава, тялото се подготвя за оцеляване. Но постоянният стрес изтощава тялото, в резултат на което страдаме от главоболие, мускулни болки, умора, включително сънливост през деня.


Страдате от депресия


Депресията може да бъде изключително трудна за разпознаване. Понякога хората, които страдат от нея, могат да се държат съвсем нормално. Прекалената умора, желание да прекараме повече време в леглото, сънливост, са симптоми на депресия.


Дефицит на някои витамини или минерали


Ако често се чувствате уморени и ви се спи, много е вероятно да не ви достигат някои важни хранителни елементи като витамин D или В12, желязо, магнезий или калий. Тези витамини и минерали играят важна роля в енергийния метаболизъм.


Четете още: Чесънът помага за...добрия сън

Коментари ( 0 )