От Варна към Италия потеглят още 54 контейнера с отпадъци (СНИМКИ)
Министър Емил Димитров следи на място как върви товаренето на опасния реекспорт
Публикувана: 15 Feb 2020 | 19:01

От пристанище „Варна Запад“ в неделя се връщат още 54 контейнера с отпадъци на италианската фирма изпращач. Това съобщи министърът на околната среда и водите Емил Димитров, който днес на място провери натоварването на отпадъците от пристанището. Той обясни, че отпадъците са пристигнали в България с документ по Приложение VII от Регламент (ЕО) 1013/2006, в който са описани като "пластмаси от механично третирани отпадъци".

При физическата проверка на митницата е установено, че контейнерите са натоварени със смесен отпадък от пластмаса, метали, хартия, картон, дърво, текстил и други материали, следователно отпадъците трябва да бъдат класифицирани като "смес от отпадъци". Занапред вносът по море на всички РДФ- отпадъци, предназначени за изгаряне в четирите инсталации осъществяващи тази дейност ще се извършва единствено през митнически пункт "Пристанище Варна-запад", съобщават от МОСВ.

Изпратени са съответните документи и нотификации и на практика контейнерите се връщат в страната, която ги е изпратила. По думите му в Италия върви много сериозно разследване и страната ни оказва пълно съдействие.

 

Предстои да бъдат реекспортирани и останалите 20 контейнера, за които има искане за връщането им в Италия. Министърът каза, че контейнери за реекспорт има и на пристанището в Бургас, които също предстои да заминат. Всички контейнери, които са влезли в България с документи, които не отговарят на действителното съдържание, ще си отидат от страната, категоричен бе Димитров.

Той коментира още за БТА, че на пристанище "Варна запад" ще се ситуират всички бали с отпадъци, които ще бъдат горени в трите циментови завода. Той каза още, че ако инспекторите, които ще проверяват боклука, който ще се гори в циментовите заводи, установят каквато и да било нередност, циментовият бранш е заявил, че за своя сметка ще изнесе отпадъка. Трите завода, които внасят и преработват отпадъците, са в Северна България и за тях е най-удобно те да пристигат тук, поясни още Димитров.

Според него балираните отпадъци са най-безопасният товар. Димитров коментира още, че най-безопасната част са RDF-отпадъците, които са модифицирани горива и пристигат във вакуумирани опаковки. Те се проверяват и при пристигането си, и в завода, каза той.


Министърът допълни, че това са отпадъци, които и страната ни трябва да генерира, а не да ги заравя по сметища. Огромното предизвикателство пред нашата администрация е да стимулираме регионалните депа, които генерират огромни количества отпадъци, голяма част от тях - 65 процента, да се рециклира, 25 на сто да отидат за изгаряне и едва 10 процента да се заравят, обясни министърът.

 

Прочетете още: Връщаме на Италия още 74 контейнера с отпадъци

 

Снимки МОСВ

Коментари ( 2 )

  • 2

    marinovmarin

    16 Feb 2020 | 11:38

    лъжлю
  • 1

    marinovmarin

    16 Feb 2020 | 11:38

    Лъжлива, осморазрядна мутра!