IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 12°
Община Варна
12:35 | 28 юни 2018
Обновен: 16:32 | 23 април 2024

Одобрен беше одитът на „Градски транспорт“ за 2017 г.

Сериозни са социалните функции на общинския превозвач

По материала работи: Борис Проданов
Одобрен беше одитът на „Градски транспорт“ за 2017 г.

Цифрите показват, че „Градски транспорт“ е на загуба от 2,8 млн. лв., но за този финансов резултат има обективни причини, стана ясно на 32-ото заседание на Общинския съвет на Варна. Цената на билета не е повишавана от 2006 г. (запазена е 1 лв.), а от тогава до сега разходите, най-вече за заплати, са се увеличили неколкократно. Към момента над 60% от приходите на „Градски транспорт“ са за възнагражденията. За тях дружеството сега плаща около 20 млн. лв. при 5 млн. лв. преди няколко години, като приходите за този период не са се променили.

 

И тук се стигна до déjà vu, защото аргументите в дебата повториха тези, от финансовата комисия преди дни, която одобри дофинансиране на дружеството. От трибуната на ОбС – Варна, градският лидер на социалистите Борислав Гуцанов дори предупреди за опасност от изпадане в несъстоятелност на „Градски транспорт“.

 

От мнозинството припомниха, че превозвачът е натоварен със сериозни социални функции – карти за пенсионери (броят на достъпните безплатни линии са увеличени от 2 на 3) и хора с увреждания, намалени цени за пътуване на ученици, и т.н., и т.н. Затова е нормално да търпи негативи.

 

„Градски транспорт“ действително изпълнява всички курсове в града, но именно ФРЗ е основата на сериозните разходи, защото няма как заплатите на служителите да бъдат намалени, а разширяването на дейността увеличава броя им. През годините средствата за поддръжка на автобусите намаляват и се оптимизират, увеличен е подвижният състав с най-нови превозни средства. Поскъпването на горивата обаче допълнително натоварва бюджета на дружеството.

 

Не се очаква и драстично увеличаване на пътникопотока, дори след въвеждането на Синята зона. Заради повишаващия се жизнен стандарт варненци ще продължат да ползват личните си автомобили и ще ги предпочитат пред това да се качат на автобуса, което ще запази приходите на „Градски транспорт“, посочиха съветници.

 

След гласуването с 30 гласа „за“, 2 „против“ и 6 „въздържал се“ одитът на общинския превозвач за 2017 г. беше одобрен, а ръководството и контрольора – освободени от отговорност.

 

Още по темата: Общинските съветници одобриха дофинансиране на „Градски транспорт“

Коментари

Новини Варна