IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
България
13:18 | 11 март 2020
Обновен: 14:57 | 27 април 2025

Медийната истерия около коронавируса

За вредите и ползите. Коментар на доц. Георги Лозанов и Даниел Киряков

По материала работи: manager
Медийната истерия около коронавируса

Оправдана ли е истерията у нас заради разпространяващия се коронавирус? Според медийния експерт и бивш председател на СЕМ доц. Георги Лозанов, в случая има свръхинформация. По думите му в студиото на "България сутрин" по телевизия България Он Еър, това има добра страна, но в някаква степен е притеснително.

 

"Добрата страна е, че за всяко бедствие първата защита е информация. Напълно естествен е този информационен процес, с който медиите и институциите се справят. Този път се залитна в обратната посока - една и съща информация отново и отново, което вече започва да има психологически ефект", коментира Лозанов.

 

Според него обстановката у нас е била нагнетявана още преди да имаме доказан случай на коронавирус. Започнало е да се създава паническа нагласа от тавтологичната информация, а след това са решили да успокоят хората, смята Лозанов.

 

Експертът по комуникации Даниел Киряков се съгласи напълно с думите на бившия председател на СЕМ и подчерта, че живеем във време, в което сме пренаситени от информация.

 

"Много информация, но тя започва да се повтаря. Това се сблъсква с другия парадокс - колко вярваме на институциите. То не е парадокс, а ситуация - недоверието към институциите е основополагащо, независимо колко граждански активен си", посочи Киряков пред Bulgaria ON AIR.

 

Той е на мнение, че с развитието на технологиите всеки човек е медия и трябва да започнем да отсяваме качествено информацията. Киряков посъветва да използваме качествени източници. По думите му паниката идва от усещането на страх и вид несигурност.

 

"Има спекула, когато има бедствия и война. Продават се на нереални цени търсените стоки. В момента има спекула на пазара на информация - да бъдат четени, да бъдат гледани. Важно е медиите да се самооглеждат, те самите са част от социалната реалност, за която нямат ресор. Два пазара единствено се вдигат по време на тази епидемия - фармацевтичният и медийният", добави доц. Лозанов.

 

А според Киряков тази ситуация е тест за здравната система у нас, но и възможност да я подобрим. 

 

Вижте целия разговор във видеото ТУК

 

ОТ bgonair.bg

Коментари

Новини Варна