Снимка: ЕЦТП
Общо 2 милиона лева, т.е. 50 000 лева на километър, струва пътната маркировка по новоремонтирания 40-километров участък на АМ "Тракия", за част от която стана ясно, че не отговаря на стандартите. Това съобщават от Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП)
Европейският център нееднократно извърши изследвания, включително в присъствието на представители на АПИ и Института по пътища и мостове, за качеството на маркировката и доказа, че на места тя не покрива стандартите, приети в Република България и в ЕС.
На пресконференция министър Виолета Комитова обяви, че единственият проблем, който Министерството на регионалното развитие и благоустройството открива по отношение на извършените строително-ремонтни дейности е липсата на достатъчно пари в бюджета. Това изявление обаче буди недоумение и може да се приеме за неистина, защото според данни, поискани и получени от ЕЦТП по ЗДОД, става ясно, че са използвани и други некачествени материали, освен за маркировката.
"Всъщност ние от ЕЦТП нееднократно призовавахме министър Комитова на среща, включително на терен, за да покажем данни за качеството, но и за това, че цената на положената маркировка е завишена с 30%, но такава се отказва и до днес", пишат от неправителствената организация.
Сред идентифицираните други недостатъци на въпросния участък са неотговарящи на стандартите и некачествени елементи, част от обезопасителните системи за пътища. Например терминалите, част от еластичните огради, които струват над 11 хил. лв. без ДДС, са с поставени на тях елементи, които не покриват националните изисквания.
"Любопитно е също, че във времето могат да се открият факти и публикации, показващи връзка между членове на т.нар. независим контрол, осъществяван от АПИ и МРРБ, с фирми, изпълнители на ремонта на АМ "Тракия". Интересно е дали министър Комитова е знаела за това, както и дали това би могло да има отнощшение към отказа й да се запознае с алтернативни и независими изследвания.
И още - от какво произлиза противоречието, че преди два месеца МРРБ твърдеше, че ремонтът е некачествен, а сега го приема за качествен?
Напомняме, че пътната безопасност касае абсолютно всички, без значение дали са политици или не, но отговорността за действия и бездействия при изразходването на публични средства е на политиците", заключват от Европейският център за транспортни политики.

Спонтанен протест пред парламента с викове "Оставка" и "Мафия"
Опозицията поиска правителството да се изтегли заедно с бюджета (ОБЗОР)
Борисов: Младите трябва да разберат как се стигна до сватбата и как направихме сглобката
"Черно море" пречупи "Берое" в Стара Загора с драматичен обрат
Открит е начин за бързо възстановяване на мозъка след инсулт
Спътник ще заснеме астероида Апофис по време на сближаването му със Земята
За първи път в историята към МКС са скачени едновременно осем космически кораба
Опитът за кацане на първата степен на китайската Zhuqiue-3 завърши с неуспех (видео)
Илиан Илиев след мач № 500: Има тръпка, няма да спирам
Бивш на Левски отърва тежка контузия
В Берое бесни, че паднаха от Черно море
Аталанта си осигури четвъртфинал срещу Юве
На Савинден да се помолим за починалите
20 неща, които да изчистите от живота си на пълнолунието в Близнаци
Поверия за Света Варвара на 4 декември
„Петър Дънов. За Христос и новото човечество“
Ендометриалният полип като пречка пред бременността
Гъбата рейши и впечатляващите ѝ ползи за здравето
Индикаторни инфекции при ХИВ
Отличиха пет проекта по дарителската програма „Заедно за здраве“
Лагард: Инфлацията в еврозоната ще остане близо до целта от 2% през следващите месеци
История на духа: Незрящата Силвия Дойчинова доказва, че няма невъзможни неща (ВИДЕО)
Kia подготвя завръщането на Stinger GT
Приятелски войни – защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит
Венера в Стрелец - какво чака зодиите?
Коментари