Варна 19°
fallback
България
14:10 | 2 юли 2015
Обновен: 23:16 | 28 април 2024

Мтел отнесе глоба за нелоялна конкуренция

КЗП иска 361 863 лв от мобилния оператор

По материала работи: Деян Михайлов

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи на "Мобилтел" ЕАД имуществена санкция за 361 863 лв. за предлагане на електронно съобщителните услуги заедно с безплатни устройства (телефони, лаптопи и телевизори) по "избор" на клиента, които представляват по същество забранена от закона добавка. Това съобщиха от пресцентъра на КЗК.

 

Искането е подадено от "Национално сдружение на малки и средни кабелни оператори "ТВ Клуб 2000" (НСМСКО), София, което действа в качеството си на пълномощник на молителите- "Вирджиния Ер Ен" ЕООД, "Пан телеком" ЕООД, "Интерсат" ООД, "Делта ТВ" ООД, "Кракра" АД, ЕТ, "Вива-Дочка Вълкова" ЕТ, "Мултимедиа БГ" ЕООД и "Кабелсат запад" ООД.

 

В периода от 1 октомври 2012 година до 11 ноември 2012 година "Мобилтел" ЕАД организира и прави рекламна кампания по предлагане на пакети "Повече за теб", в три варианта (Икономичен, Стандартен и Разширен). Компанията използва рекламното послание: "..С пакет "Повече за теб" получаваш всичко - тарифен план с до 1000 минути към всички мрежи в страната и чужбина, Светкавичен интернет за дома до 100 Mbps и Цифрова телевизия от Мтел с до 160 канала, заедно с устройство по твой избор".

 

В решението е установено, че от страна на "Мобилтел" ЕАД, заедно с предоставяните по пакетите услуги, се предоставят и добавки с безвъзмезден характер, предлагани под формата на "подарък", които не попадат в кръга на изрично посочените в закона изключения, се посочва в съобщението.

 

Предвид предоставената от организатора на кампанията възможност да получат добавка както настоящи абонати на дружеството, така и на нови такива, Комисията достига до извода, че съществува реална възможност от пренасочване на абонати на конкуренти на "Мобилтел" ЕАД към услугите на дружеството. В решението се посочва, че поведението на "Мобилтел" ЕАД е от естеството да повлияе и да деформира потребителското търсене, като по този начин неблагоприятните последици от извършеното нарушение могат да доведат до негативен ефект върху конкуренцията.

 

Автор на статията:
Деян Михайлов
0 коментара
fallback
fallback