Предметът „Религия“ няма да се изучава задължително, ще има алтернативна програма „Добродетели и етика“, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в интервю за Българското национално радио (БНР). „В програмата ще могат да се включат всички деца, които желаят да учат „Религия“. Нито едно дете няма да учи „Религия“ против волята си. В програмата „Добродетели и етика“ ще има малко религия. Програмата ще бъде основно по възпитание в добро", обясни той. Министърът на образованието каза, че и в момента има религия в българската образователна система, но не във всички училища се предлага като възможност. "Има и в почти всички европейски страни. Това не отменя светския характер на системата", допълни Вълчев.
Министерството на образованието и науката (МОН) обмисля въвеждането на интегрални изпити, обединяващи математика и природни науки, от следващата учебна година. Министър Вълчев е на мнение, че „изпитът след четвърти клас не трябва да се променя много". Според него обаче, националното външното оценяване след седми и десети клас трябва да се промени, като се дават на учениците повече практически задачи, насочени към прилагането на знания. Идеята е "да започнем да мерим компетентности, придобити по природни и обществени науки", отбеляза той.
В интервюто си за „Неделя 150" министърът на образованието и науката коментира и резултатите на учениците след седми клас. По неговите думи те са сходни с тези от предишните години, но като цяло са ниски. „Миналогодишният и тазгодишният випуск са със сходни поколенчески характеристики. Знаем какви са дефицитите, те се виждат и във външното оценяване и в международните изследвания на българската образователна система. Дефицитите са свързани най-вече с трудността да се решават практически задачи, невъзможността да се прилагат знанията и това, че системата ни продължава да възпроизвежда културата на изучаване. Нашите ученици се справят много добре на тестовете си от четвърти клас и външното оценяване, където се усвояват преди всичко базови знания", коментира Красимир Вълчев.
Той определи резултатите по математика като най-ниски и най-притеснителни.
Коментари