Започва проверка за категоризацията на заведение в Харманли, за което клиент твърди, че е получил сметка за престой без консумация, предаде дир.бг.
Проверката е по инициатива на министъра на туризма Николина Ангелкова, съобщиха от министерството.
Според сигнала, подаден до Министерство на туризма, на 15 август 2017 година посетителят е платил 5.00 лв. за „нищо – 1 час“, както е отбелязано на касовата бележка, приложена към сигнала.
От сметката се вижда, че от кафе-сладкарница „Оскар“ са поискали сумата в 22.25 часа.
Министерство на туризма незабавно е сезирало Комисията за защита на потребителите и Национална агенция по приходите за последваща инспекция на заведението.
Министерство на туризма призовава гражданите да бъдат бдителни към подобни ситуации и при нужда да сигнализират на телефон +359 2 90 46 833 или на и e-mail: control@tourism.government.bg.
По-рано през деня стана ясно, че КЗП проверява поредна необичайна такса на морето - в Кранево се начислява такса „желание на клиента“ от 2 лв.
Миналата седмица клиентка на заведението в Кранево качи снимка в интернет на касовата бележка, в която се вижда калкулирана такса "желание на клиента".
В коментарите под снимката друг клиент на заведението пише, че в заведението са му таксували препържването на лука като "желание на клиента" за 2 лв. и добавя, че и кило лук не струва 2 лв.
По-рано този месец нашумя и друг случай за необичайна такса на морето. Заведение в Созопол поиска такса „празен стол" на клиенти.
Министърът на туризма Николина Ангелкова заяви, че такава практика е недопустима.
От ресторанта пък се оплакаха от вендета и заплашиха, че ще съдят "наглите клиенти", които лъжели.
Още по темата: Дюнерджийници и пицарии ни цакат с такса за кетчуп, горчица и майонеза