Тенденцията на застаряване на автопарка в България продължава

Над 43% от автомобилите по пътищата са на възраст над 20 години, коментира автомобилният експерт Калоян Желев

Тенденцията на застаряване на автопарка в България продължава


Двуцифреният ръст от близо 20% на пазара на нови коли е висок, но абсолютните стойности остават много ниски. Тенденцията на застаряване на автопарка в България продължава, като над 43% от автомобилите по пътищата са на възраст над 20 години. Това коментира в студиото на „Светът е бизнес“ по Bloomberg TV Bulgaria с водещ Ивайло Лаков автомобилният експерт Калоян Желев.


По думите му впечатление през януари на българския пазар на автомобили прави двуцифреният близо 20% ръст в сравнение със същия месец на 2016 г. Въпреки това абсолютните стойности остават много ниски, коментира в студиото на „Светът е бизнес“ по Bloomberg TV Bulgaria с водещ Ивайло Лаков автомобилният експерт Калоян Желев.

 

Припомняме, че България е шеста в Европейския съюз (ЕС) по ръст на регистрациите на нови автомобили през януари по данни на Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА). Регистрациите у нас се увеличават с 19,5% до 1 802 спрямо 1 508 през януари 2016 г.

 

„Автомобилната индустрия и пазар са изключително зависими от работните дни в един месец, а декември е традиционно с по-малко работни дни. Поради което, чисто исторически, януари не е първият месец, който показва амбициозни ръстове по простата причина, че няколко работни дни по-малко прехвърлят регистрациите в януари“, коментира експертът, според когото фактори също така са и промоциите и акумулативните ефекти от въвеждането или отмяната на стимули за обновяване на автопарка, породени от законодателните инициативи в Европа.

 

На въпрос за наблюдаваното разминаване в тенденциите за повишаване на икономическото състояние на населението от една страна и нелогичния тренд на застаряване на автопарка Желев заяви, че си „задавам въпроса кой от двата индикатора лъже – дали индексът на икономическата свобода, или данните за продажби на нови автомобили. Защото ако съдим по тези данни, очевидно сме икономически несвободни“.

Investor.bg

Коментари

Икономика
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата