Варна 20°
fallback
Общество
16:57 | 13 февруари 2019
Обновен: 00:34 | 28 април 2024

100-тонен локомотив от Третия райх ще бъде реставриран в България

Той ще пристигне у нас с кораб по Дунава, тъй като е твърде тежък да се транспортира по суша

По материала работи: Пламен Янков

100-тонен парен локомотив от Третия райх ще бъде реставриран в България. Той ще пристигне у нас с кораб по Дунава, тъй като е твърде тежък да се транспортира по суша. Ремонтът, на стойност около половин милион евро, ще се извърши в жп ремонтен завод в София, съобщава Дарик.   87-годишният парен локомотив, който от 20 години е музеен експонат, отново тръгна по релси, за да стигне до виенското пристанище Фройденау, откъдето започва пътуването му по вода към България.   „Трябва да се транспортират части, които са толкова големи и тежки, че е невъзможно това да се направи по сухоземните пътища. Затова водният път е по-подходящ“, казва за австрийската телевизия ORF техническият ръководител на пристанището във Виена Дорис Пулкер-Рорхофер. А експертът Йохнес Клингс припомня историята на парния локомитив.

   „Локомотивът е произведен през 1941 година в Пилзен, в тогавашния Трети райх. Той е от серия 50 и е бил локомитив за товарни и пътнически влакове, като е бил в състояние да тегли и тежки влакове. За последно е използван в ГДР.“   Собственичката на локомотива Карин Флайшхакер иска да го върне към живот. Реставрацията му ще се извърши в ремонтен завод в София.

  „Ще продължи около 9 месеца. След това искаме да го използваме отново за туристически пътувания, за да възвърнем парите, които влагаме.“   Ремонтът на ветерана-локомотив ще струва около половин милион евро.   “Баща ми беше железничар. Първият подарък, който получих беше малък влак. Винаги съм се занимавала повече с влакове, отколкото с кукли“, обяснява Карин Флайшхакер.

Автор на статията:
Пламен Янков
0 коментара
fallback
fallback