Да бъде въведена нова форма за достъп до обществена информация - чрез копия, предоставяни по електронен път или интернет адрес, на който да се съхраняват данните, предмет на съответния интерес, гласува парламентът. Депутатите приеха на първо четене промени в Закона за достъп до обществена информация, внесени от Министерски съвет. Към правителствената администрация се създава и поддържа платформа за достъп до обществена информация, чрез която могат да се подават заявления за достъп. В нея публичните органи ще публикуват освен подадените заявления и решенията по тях, така и предоставяната информация.
Премахва се изискването за електронен подпис на заявителя. Така, според мотивите в законопроекта, ще се улесни значително достъпът до обществена информация и ще се повиши прозрачността в работата на администрациите при поискване на такава от обществения сектор. С промените се разширява обхватът на приложение на закона с включване на някои културни институции - библиотеки, в т.ч. университетски , музеи, архиви.Народното събрание разписа възможност за безплатно предоставяне на информация за повторно използване по преценка на организациите от обществения сектор. Установява се горна граница на таксата, която се заплаща за повторно използване на информацията, която няма да превишава материалните разходи по възпроизвеждането на информацията и нейното предоставяне.
Въвежда се изискването организациите от обществения сектор да предоставят информация за повторно използване в отворен и машинно четим формат, както и да я публикуват в портала за отворени данни. Всеки ръководител на административна структура в изпълнителната власт ежегодно ще обявява списък на категориите информация, подлежаща на публикуване в интернет за сферата на дейност на съответната администрация. Данните, които бъдат променяни в съответната администрация ще се актуализират в срок от три работни дни.