Самолетният превозвач British Airways възобнови полетите от двете най-големи летища в Обединеното кралство след срив в компютърната система на компанията по света в събота, който доведе до хаос, приземяване на самолетите и хиляди изнервени пътници, чакащи на опашки, съобщава Ройтерс.
От British Airways поясняват, че днес целят почти нормално обслужване на полетите от "Гетуик" и повечето полети от "Хийтроу".
"Продължаваме да работим усилено за възстановяване на нашите IT системи и днес целим почти нормално обслужване на услугите на "Гетуик" и "Хийтроу", се казва в съобщение на превозвача.
"Изключително много съжаляваме за причиненото неудобство на клиентите", допълват от British Airways.
Вчера компанията отмени всичките си полети от двете британски летища заради проблем със захранването, който засегна услугите на компанията по света.
Алекс Круз, председател и изпълнителен директор на авиопревозвача, заяви, че няма доказателства да е извършена хакерска атака. Той посочи електрическото захранване като основна причина за срива.
Хиляди пътници бяха принудени да чакат с часове на опашки в залите за заминаване по летищата, като повредата се случи през уикенда, когато обикновено трафикът е най-натоварен, а и понеделник е празник във Великобритания и САЩ.
Компанията обеща да обезщети засегнатите клиенти.
Въпреки че и други самолетни компании са имали срив на компютърната система, случаят с британската компания е необичаен по мащаба и продължителността си, отбелязва Ройтерс.
Американската компания Delta Air Lines Inc отмени стотици полети и много други закъсняха през август 2016 г. заради срив в компютърната система.
През миналия месец германската Lufthansa и френската Air France за кратко имаха проблем.
Според законодателството на ЕС потърпевшите пътници могат да поискат съответното обезщетение: при кратки полети - 250 евро за закъснение повече от 3 часа; при полети със средна продължителност - 400 евро при закъснение повече от 3 часа и дълъг полет - 300 евро за закъснение между три и четири часа и 600 евро за закъснение повече от 4 часа.
Също при закъснение повече от два часа превозвачът трябва да предостави храна и напитки, достъп до телефон и имейли, както и стая за пренощуване в случай на отмяна на полета вечерта, включително и трансфер между летището и хотела.
Коментари