Богаташки вой! Шокиращи цени за поддръжка на скъпарски Mercedes

Разработката на автомобила беше стартирана още през 2017 г.

Богаташки вой! Шокиращи цени за поддръжка на скъпарски Mercedes

Преди седмица спортното подразделение на Mercedes-Benz представи производствената версия на хибридната хиперкола Mercedes-AMG One, която се задвижва с 1,6-литров V6 двигател от Формула 1 и четири електромотора.

Разработката на автомобила беше стартирана още през 2017 г., като вложените в него средства със сигурност са огромни и вероятно заради това главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус заяви, че той и екипът му вероятно „са били пияни“, когато са се съгласили да дадат „зелена светлина“ на проекта.

От Mercedes-AMG One ще бъдат произведени само 275 бройки, като всички вече са продадени. Цената е 2,75 млн евро без данъците, което означава, че в Германия, например, хиперколата ще струва 3,275 млн евро с ДДС. Самият автомобилът е много сложен технически и предполага не само трудна, но и много скъпа поддръжка.

Според информация на изданието Auto motor und sport, разходите определено са шокиращи. Техническо обслужване на колата трябва да се прави на всеки 5000 км пробег, а на 50 000 км се налага пълен преглед на всички агрегати и системи. И в зависимост от тяхното износване и нужда от замяна, то може да струва до 850 000 евро.

В тази сума вероятно влиза ремонт на двигателя с вътрешно горене, чийто ресурс, обявен от производителя, е 50 000 км. А това означава, че ако собственикът на Mercedes-AMG One кара колата редовно и за 4 години навърти 200 000 км, той ще трябва да похарчи за поддръжка повече, отколкото е платил за самата кола.

Разбира се, трудно е да се повярва, че някой ще ползва такъв автомобил във всекидневието си, тъй като той просто не е подходящ за това. Очаквания са, че повечето от тези 275 бройки ще попаднат в частни колекции и ще се показват на изложения, а също така някои от тях, най-вероятно, ще бъдат продадени с цел печалба.

Интересно обаче е да се види дали някой от собствениците няма да са пробва да подобри рекорда за серийни автомобили на Северната дъга на „Нюрбургринг“, който сега принадлежи на Porsche 911 GT2 RS MR и тест-пилотът Ларс Керн - 6 минути и 43,3 секунди, пише automedia.investor.bg.

Коментари

Свят
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата