Световната автомобилна индустрия се сблъсква с поредния сериозен проблем – намаляващото производство на графит. Компании като Tesla и Mercedes-Benz полагат огромни усилия да си осигурят доставки от Китай, който е доминиращия производител в света, тъй като батериите за електрическите им автомобили изискват по-големи количества от този минерал, съобщава Reuters.
Оказва се, че автомобилните компании не са планирали предварително допълнителни доставки на графит, тъй като се фокусира върху по-известните материали, нужни за батериите – като литий и кобалт. Те явно не са обърнали внимание на факта, че графитът е най-големият компонент за батериите, като от него зависи тяхното тегло, предаде AutoMedia.
През тази година над 50% от добития в световен мащаб графит ще бъде използван за електрически превозни средства и това кара производителите на автомобили да търсят нови източници в държави като Мадагаскар и Мозамбик. Очакванията са, че недостигът на материала, произведен извън Китай, ще стане още по-сериозен, тъй като американското и европейското законодателства се стреми да намали зависимостта си от Китай за важните минерали.
Проблемът се задълбочава, тъй като всяка електрическо превозно средство се нуждае от над 50 кг графит за анодите на батерията, което е около два пъти повече от количеството литий. А плановете на индустрията са доста амбициозни – до 2030 г. в световен мащаб трябва да се произвеждат около 35 млн електромобила на година, което означава, че ще са нужни огромни количества от този материал.
Независими анализатори посочват, че недостигът на графит до края на десетилетието ще достигне 770 000 тона. В момента Китай произвежда 61% от естествения графит в света и 98% от окончателно обработения материал за аноди за батерии.
Още новини от света на автомобилите четете на AutoMedia

Бежанците вече не избират Германия, броят им рязко пада
Дронове прелетяха над Белгия за трета поредна нощ
Кой управлява кометата 3I/ATLAS: Откриха признаци на негравитационно управление
Разкриха причината за магнитните аномалии на земното ядро
На 3 ноември 1957 г. стартира първият в света биоспътник с кучето Лайка на борда
Учени предупредиха за засилване на слънчевата активност
Луис Енрике каза кой е най-добрият отбор в Европа
Това го могат само феновете на Левски! Тези на ЦСКА са разбити
Проблем за Реал Мадрид преди битката с Ливърпул
Мбапе изпревари Анри, пред него е само Бензема
Марс в Стрелец на 4 ноември – слагаме край на застоя
„Рожден ден“ – комедията, която не разочарова
Любовен хороскоп за ноември
6 токсични навика, които ви пречат да бъдете щастливи (и не го осъзнавате)
Стресът се отразява видимо върху стойката и дишането, когато е хроничен
Извънматочна бременност - видове и клинична картина
Нови 40 специализанти ще получават финансов стимул по проекта на здравното министерство
Ползите от креатина за спортуващите?
Сърбия предлага на ЕС боеприпаси за Украйна, Лондон дава ракети Storm Shadow "за зимата"
Технологичните акции не са балон, предстои консолидиране на AI сектора
ЦСКА го изгони, а той отива в Перник
Mazda работи над ДВГ, който улавя собствените си CO2
Сериозно е – Дженифър Анистън показа гаджето си Джим Къртис
Кийра Найтли е забранила социалните мрежи на децата си
Коментари