Евтини тв продукции през януари

Заради липса на приходи от реклама телевизиите залагат на евтинийката, твърди "168 часа"

Евтини тв продукции през януари

99 процента от хората стартират трудно новата година. Празниците са отминали, виното е изпито, прасето е оглозгано. Зареждат се студени и мъчителни дни, в които всеки се моли да го замразят за два месеца и да го събудят с пукването на пролетта.

 

Подобна технология още не съществува и всеки се бори кой както може с новогодишната депресия. Абсолютно същите проблеми мъчат и телевизиите ни. Преди 31 декември частните медии са напомпали яко мускули с цел да привлекат мало и голямо към своите програми. Трите издания на "Биг брадър" по “Нова” водиха епична битка с "Фермата" по Би Ти Ви. Дори БНТ показа зъби с риалити проекта си "Ръкописът". Всеки един от основните играчи обяви безапелационна победа. От Би Ти Ви дори заявиха, че са отбелязали рекордно зрителско гласуване на финала на тяхното фермерско риалити и вече проектират нов сезон. Продуцентите на "Биг брадър" отговориха на неприятелския огън с хвалбите, че са направили най-интересното ВИП риалити за всички времена.

 

По празниците подобни изхвърляния се преглъщаха по-леко с виното и сушеницата. Но след първи януари е далеч по-тихо и обрано откъм хвалби на двете частни медии.

 

Те не падат по гръб и обявиха нови формати По Би Ти Ви тръгва нов сериал, а по "Нова" ще гледаме бивши риалити звезди, които се правят на луди в чужбина. Но това със сигурност са евтини предавания, които едва ли претендират да се качат на първите места в класацията на зрителския интерес. За постната продукция през януари и февруари има съвсем друга причина, различна от следпразничната депресия, налегнала телевизионерите.

 

"Схемата е изключително проста и не се е променяла от години. Преди празниците рекламодателите вкарват всичките налични средства за тв реклама. Ясно е, че всяка фирма иска нейният продукт да се появява на екран по Коледа и Нова година. Не забравяйте статистиката, че по празниците на 2015 г. българите са похарчили поне 2 млрд. лева.

 

Рекламодателите може и да са на солидна печалба, но проблемът е, че са опоскали до шушка бюджетите си за реклама. И през януари го дават много по-кротко.

 

Рекламните блокове са по-къси, телевизиите печелят по-малко

 

И съответно те самите не се напъват да инвестират в скъпоструващи продукции", обяснява пред "168 часа" медиен експерт.

 

Според него пълненето на програма с по-невзрачни предавания и отдавна втръснали филми ще продължи чак до март. В същото време двете най-гледани частни телевизии категорично отричат да са замразили творческия потенциал в очакване на първа пролет.

Новини

Коментари

Култура
Новини Варна
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата