Областният управител на Варна Благомир Коцев на разходка с кучетата си в Приморския парк/Снимка: Фейсбук/Благомир Коцев
Областният управител на Варна Благомир Коцев отговори на обвиненията от страна местните депутати от ГЕРБ, че не спира колите в Морската градина, както е направил с Крайбрежната алея в града. Той заплаши местната власт, че ще прекрати договора с община Варна за управление на Приморския парк и ще го възложи на държавата в лицето на Областна управа.
Ето какво споделя Коцев:
Уважаеми варненци,
Вече близо месец е в сила заповедта, с която ограничих движението на автомобили по голяма част от крайбрежната алея. Опитите за обжалване на това решение от страна на неколцина наематели на заведения, подстрекавани от политици от партия ГЕРБ, не се увенчаха с успех. Благодаря на гражданите на Варна за безрезервната подкрепа! Благодаря на компетентните органи, които оцениха решенията ми като съобразени със закона и с обществения интерес! Накрая благодаря и на тези мениджъри на заведения, които междувременно осъзнаха, че всяка стъпка, допринасяща за създаването на по-добра градска среда, в крайна сметка носи ползи и за техния бизнес! За да продължа започнатото, на 29 юли отправих към министър-председателя искане за спешно финансиране в размер на 500 000 лева за извършване на необходими ремонтни дейности, облагородяване и поддръжка на държавните имоти, съставляващи освободената от автомобили част на крайбрежната алея. Надявам се, че то ще бъде удовлетворено независимо от промените по върховете на изпълнителната власт.
Единствените недоволни от решенията за подобряване на градската среда остават местните представители на партия ГЕРБ - вероятно заради неспособността си да обяснят защо назначаваните от ГЕРБ областни управители толкова години поддържаха опасното съжителство на автомобили и пешеходци по крайбрежната алея и не предприеха нищо в полза на гражданите. Дали от гузна съвест, или уплашени от политическите негативи, които им носи това питане, сега при всяка публична изява те сричат една и съща абсурдна опорка - че щом областният управител може да забрани движението на автомобили по крайбрежната алея, то може да го стори и за територията на цялата Морска градина.
Роден съм и съм израснал във Варна. За мен Морската градина е богатство на града, което принадлежи на всички варненци. Убеден съм, че за да може паркът да функционира нормално като зелена територия, автомобилите не трябва да имат свободен достъп до неговите алеи. Пълното спиране на достъпа обаче не може да се случи по образеца на крайбрежната алея. Трябва да намерим нови, умни решения и да упражним последователен контрол върху спазването им.
Морската градина обхваща сложна мозайка от парцели с разнообразна собственост. През годините Община Варна щедро е раздавала на частните собственици разрешения за строеж и въвеждане в експлоатация на сгради, паркоместа и гаражи в Морската градина. По тази причина заповедите за пълна забрана движението на МПС в м-т „Салтанат” са юридически обречени на неуспех - защото по конституция всеки има право на достъп до имота си. Ако бъде издадена такава заповед, тя ще бъде отменена от съда поради юридическата си неиздържаност. Кметът Иван Портних вече провери с действията си тази хипотеза в началото на първия си мандат и въпреки това продължава да имитира дейност, като дава на хората напразни обещания. Провокацията да повторя неговите грешки няма да успее!
Вариантите за действие в съществуващата ситуация са два: 1) изкупуване (отчуждаване) на имотите, които общината е въвела в експлоатация, 2) постигане на договореност за ограничения на достъпа на автомобили, зачитаща водещата роля на обществения интерес и същевременно приемлива за собствениците на имоти. За съжаление Община Варна не прави нито едно от двете неща. А именно от общината, по силата на сключения с държавата договор, се очаква да управлява Морската градина!
С оглед на очевидното несправяне на Община Варна с тези задачи възнамерявам да предприема действия за прекратяване на този договор. Морската градина е не само най-голямата ценност на Варна, но и национално богатство. Тя трябва да бъде управлявана от своя собственик - българската държава. За да превърнем това в реалност, ще е необходимо да бъде осигурено финансиране от държавния бюджет, което да замени средствата, заделяни от бюджета на Община Варна. Ще потърся подкрепата на служебното правителство, както и на бъдещото редовно правителство, за да бъде осигурен подобен трансфер.
Вярвам, че реални, умни и устойчиви решения за по-нататъшно ограничаване на движението на автомобили в Морската градина ще бъдат намерени - подготвил съм конкретни предложения как да се случи това. За да бъдат осъществени промените обаче, е необходима добра воля и грижа за обществения интерес. Хора, създали многогодишни съмнителни обвързаности и водени само от желание за партийно боричкане, трябва да отстъпят в името на съхраняването на парка, който е безценно достояние на гражданите на Варна.

Късна емисия
Русия ще припомни на Италия, че помощта за Украйна е престъпление
Откриха възрастната жена, която бе издирвана на Витоша
Едно от най-трудните места за изследване: Защо Беринговият мост е толкова важен
Мускулна тъкан беше отпечатана на 3D-принтер в условия на безтегловност
В Хърватия е открита рядка статуя на спящия Купидон
Кой управлява кометата 3I/ATLAS: Откриха признаци на негравитационно управление
Еуфория на "Герена": Уникална новина за Левски
Късмет за ЦСКА, звезда на Левски е аут от Вечното дерби
Шампион ли е Левски? Ето какво казаха от Бистрица
Левски вече докосва титлата, ЦСКА 1948 не успя да бие във Враца
Пълнолуние в Телец на 5 ноември – портал към изобилие и сбъдване на желания
Марс в Стрелец на 4 ноември – слагаме край на застоя
„Рожден ден“ – комедията, която не разочарова
Любовен хороскоп за ноември
Как се формира биологичният ни часовник?
Стресът се отразява видимо върху стойката и дишането, когато е хроничен
Извънматочна бременност - видове и клинична картина
Нови 40 специализанти ще получават финансов стимул по проекта на здравното министерство
Миран от Фед продължава да твърди, че лихвите в САЩ са твърде високи
Откриха възрастната жена, която бе издирвана на Витоша
Кръговата икономика у нас вече е 5% от БВП и носи растеж и иновации
Nissan и Mercedes затварят съвместната си фабрика
Ана Уинтур на 76 – жената, която промени завинаги начина, по който светът гледа на модата
Седмичен любовен хороскоп 3-9 ноември
Коментари