IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 12°
Лайфстайл
16:40 | 4 март 2023
Обновен: 00:11 | 26 април 2024

Купувате си електромобил и след 2-3 години започват проблемите

TÜV посочи основните повреди при BMW i3, Nissan Leaf, Renault Zoe и Tesla Model 3

По материала работи: Слав Велев
Купувате си електромобил и след 2-3 години започват проблемите

Снимката е илюстративна

Електрическите превозни средства се представят много различно при първата им обща проверка от експертите на Германската асоциация за технически надзор (TÜV). Това показва оценката, дадена на четирите най-популярни модела, задвижваните изцяло на ток - BMW i3, Nissan Leaf (ZE1), Renault Zoe и Tesla Model 3.

С нарастващи цифри на продажбите в последно време все повече електрически превозни средства посещават тестовите центрове на TÜV и това дава възможност да се оцени тяхната техническа безопасност. Само един от тях – Renault Zoe, обаче е в достатъчно големи количество, за да попадне в доклада на TÜV за 2023 година, който съдържа данни за 9,6 млн проверки на автомобили, пише AutoMedia.

В класа на две-тригодишните превозни средства 5,3% от автомобилите не успяват да минат основния технически преглед и се налага да бъдат ремонтирани. Процентът на дефектите при Renault Zoe е 5,3 – точно колкото е средният сред 130-те изследвани превозни средства в тази възрастова група. Основният проблем на Zoe е окачването на предния мост, като най-големи са поражения по напречните лостове и щанги.

При педала на спирачката повредите също са над средните, като това важи не само за Zoe, но и за останалите електрически превозни средства. Причината е, че колите на ток използват регенарация на спирачната енергия. Това облекчава спирачките, което в зависимост от стила на шофиране може да доведе до „заспиване“ на накладките (намаляване на коефициента на триене). Затова от TÜV съветват всеки, който кара електрическа кола, редовно да спира рязко, за да регенерира спирачните накладки и по този начин да поддържа пълна спирачна мощност“.

Следващият електромобил - Nissan Leaf, се представя над средното с ниво на дефекти от 4,3%, като основните повреди са при късите светлини и спирачните дискове. С този резултат Leaf е в горната третина на 2-3-годишните автомобили. В същото време BMW i3 се представя по-зле – 5,9%, като и тук основните проблеми са същите като при Leaf.

Най-лош резултат показва Tesla Model 3, при който 8,9% не преминават техническия преглед в Германия заради повреди. Само 3 модела се представят по-зле в тази възрастова група - Dacia Logan, Dacia Dokker и VW Sharan. При американския електромобил основните проблеми са с късите светлини и фаровете за мъгла, спирачните дискове и компонентите на окачването

„Много електрически превозни средства са по-тежки от сравнимите модели с двигатели с вътрешно горене поради батерията. Това често поставя специално напрежение върху окачването на осите. В същото време обаче дори по-старите електромобили нямат особени проблеми с ръждата“, посочват от TÜV.

Експертите от Асоциацията тестват електрически превозни средства въз основа на специфични за това задвижване изисквания. Фокусът е върху състоянието на високоволтовата батерия, на електрическите кабели и щепселните връзки. Освен всичко друго, тества се закрепването, изолацията и охлаждането на устройствата за съхранение на енергия.

„Досега високоволтовите батерии в електрическите автомобили са били подлагани само на визуална проверка. Това не е достатъчно. Нейното състояние трябва да може да бъде оценено през целия жизнен цикъл на електрическото превозно средство. За целта изпитващите организации се нуждаят от достъп до данните от системата за управление на батерията“, казват от TÜV.

Друг проблем е нарастващото капсулиране на дъното на електрическите превозни средства, което възпрепятства визуалната проверка както на кабелите за високо напрежение, така и на спирачните тръбопроводи.

Още новини от света на автомобилите четете на AutoMedia

Коментари

Новини Варна