IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Новина на деня
09:06 | 30 септември 2017
Обновен: 07:56 | 5 юни 2025

НАП повишава до 95% събираемостта на дългове чрез напомняне

Данните сочат, че близо 60% от клиентите на администрацията погасяват изцяло или частично задълженията си, след като получат електронно съобщение

По материала работи: Слав Велев
НАП повишава до 95% събираемостта на дългове чрез напомняне

Нов подход на НАП при събирането на публичните дългове увеличи събираемостта на просрочените задължения към хазната. Това заяви изпълнителният директор на НАП г-жа Галя Димитрова по време на Международния конгрес на Федерацията на националните колекторски асоциации (FENCA).

 

Изпълнителният директор на приходната администрация беше поканен да участва в събитието заради постигнатите значими резултати в работата на НАП през последните години, включително и чувствителното подобрение при събирането на публични дългове.

 

По време на презентацията на Галя Димитрова стана ясно още, че към 31 август 2017 г. 95% от декларираните задължения са погасени в рамките на текущата година. Освен това събраните просрочени дългове през тази година са с 864 млн. лв. повече от 2016 г. Новият подход на приходната администрация се фокусира върху стимулирането на доброволното изпълнение на задълженията чрез изпращане на електронни съобщения, контакт по телефона, срещи с клиенти и водене на преговори „лице в лице“, допълни г-жа Димитрова, цитирана от fakti.bg.

 

Партньорското отношение към фирмите с временни финансови затруднения, е от съществено значение за подобряване на резултатите в сферата на събирането на просрочените дългове.

Данните на НАП сочат, че близо 60% от клиентите на администрацията погасяват изцяло или частично дълга си, след като получат електронно съобщение от приходната администрация.

 

Същото правят и 45% от тези, с които са проведени преговори по телефона. Нещо повече, опитът на НАП показва, че след контакт чрез имейл или телефон за конкретно задължение, клиентите на приходната администрация погасяват не само него, но и други свои данъчни и осигурителни дългове.

По този начин в бюджета от началото на годината до 31 август са внесени 230 млн. лв.

Коментари

Новини Варна