IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Новина на деня
12:10 | 1 август 2017
Обновен: 21:49 | 2 юни 2025

Половината от гражданите на ЕС са резервирали онлайн почивката си

Българите са най-активни в телефонните и видео разговори в интернет и в социалните мрежи според данни на Евростат

По материала работи: Юлиян Атанасов
Половината от гражданите на ЕС са резервирали онлайн почивката си

Почти половината от гражданите на Европейския съюз (ЕС) са резервирали онлайн лятната си ваканция през 2016 г., показват данни на европейската статистическа служба Евростат. Най-висок е делът на онлайн резервациите в Люксембург – 73%, следван от Дания – 67%, и Финландия – 63%.Най-често онлайн резервират ваканцията си по-възрастните граждани на ЕС – от 65 до 74 години (49% от възрастовата група), докато при по-младите – от 16 до 24 години, делът достига 40%.

 

Най-често европейците са използвали интернет през миналата година, за да получават и изпращат мейли – 86% от хората, да търсят информация – 80% от хората, да четат новини онлайн – 70% от хората, както и да са активни в социалните мрежи – 63% от хората.През последните пет години делът на потребителите на интернет, които осъществяват телефонни и видео разговори в интернет, се увеличават с 10 процентни пункта от 29% през 2011 г. до 39% до 2016 г.Телефонните и видео разговори онлайн са най-популярни сред потребителите в България (80%). Делът на населението във Финландия и Дания – съответно 92% и 91%, което ползва интернет банкиране, е най-висок в ЕС.

 

Същевременно делът на населението в Литва и Хърватия, което чете новини онлайн, достига 93% и 91%.Българите са и сред най-активните потребители на социалните мрежи в ЕС – около 75% от населението има профили в социалните мрежи, което ни нарежда след Унгария, Малта, Белгия, Кипър и Дания. Средният за ЕС дял е малко над 60% от населението. Почти 90% от по-младите потребители на интернет имат профил в социалните мрежи. Над 80% от тях гледат видеа в различни услуги, като YouTube и Netflix, или слушат музика, докато по-възрастните потребители на социалните мрежи обикновено търсят здравна информация.

 

През 2016 г. 8 от всеки 10 интернет потребители в ЕС са търсили информация за стоки или услуги онлайн. Българският бизнес обаче е сред слабо активните в ЕС при употребата на социалните мрежи – малко над 30% при около 45% средно за ЕС и над 70% в лидера по този показател – Малта. Същевременно само една четвърт от фирмите в ЕС се възползват от възможностите, които предоставя онлайн рекламата, за да достигнат до аудиторията си, показват още данните.

investor.bg

 

Четете още: Румъния няма да вдига възрастта за пенсиониране

Коментари

Новини Варна