Стефан Божков, управител на Le chef: „Имитатори много, но оригиналът е винаги само един“

Стефан Божков, управител на Le chef: „Имитатори много, но оригиналът е винаги само един“

„Икономическата среда във Варна е благоприятна за всякакъв вид бизнес. Ако вложиш цялата си любов и изградиш качествен продукт, използвайки правилната стратегия, за да го продадеш, той ще бъде успешен“. Това каза за медийна група „Черно море“ Стефан Божков – управител на веригата заведения за хранене Le chef. „В последните години обаче се появяват много имитатори“, казва той в отговор на въпрос сблъскват ли се с некоректни практики от конкурентни фирми. За опитите за имитация на техни рецепти и услуги понякога разбират от редовните си клиенти. „Конкурентни фирми започнаха ни копират. До такава степен не могат да измислят нищо свое, а използват само създаденото вече от нас, че някои дори копират същия словоред на продуктите, които сме изписали, че се съдържат в сандвичите. Взимат дори и снимки от менюто на нашите сандвичи. Безобразно е да крадат чужди идеи и да ги продават като свои“, оплакват се от веригата за хранене. В Le chef има патентовани рецепти на сосовете, които се знаят само от един човек. Именно това, според тях, създава уникалния вкус на предлаганите продукти и тези, които ги имитират не могат да се доближат до най-важното – вкуса на сандвичите. Въпреки това от веригата за хранене недоволстват, защото част от хората, които не са запознати, отиват при имитаторите и така остават излъгани, защото не получават същото качество. По думите на Божков трябва да се помисли за законодателство, което да дефинира некоректните практики и да санкционира опитите за имитация. „Дори и да не става въпрос конкретно за нас, мисля, че не е честно години наред някой да работи върху нещо и накрая някой друг да се възползва от създадения вече продукт. Така имитаторът няма да е успешен, защото няма да може да създаде същия продукт, и в същото време може да навреди на оригинала. Не мисля, че е честно“, обобщава Стефан Божков. 

 

Le chef е създадена през 2012-та година след 6-месечен труд за изработване на стратегия. Тогава в нея е работел един-единствен човек. Днес, 5 години по-късно, зад успешната концепция вече стои екип от 30 души. „Няма успешна формула“ – казва Божков – „Просто трябва да създаваш продукта с грижа и любов“. Средно за една година заведението обслужва над 350 000 клиенти и продава 650 000 грил-сандвича. “Трябва да се знае, че имитатори може да има много, но оригиналът е само един“, подчертават от веригата за хранене. 

 

ЕЛЕНА КИРОВА

Коментари

Икономика
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата