Варна 14°
fallback
Икономика
22:43 | 21 септември 2017
Обновен: 21:52 | 25 април 2024

Фалшиви новини – фалшиви очаквания. А това удря и бизнеса

Пример за това е отношението към компаниите, предоставящи комунални услуги

По материала работи: Юлиян Атанасов

Фалшивите новини създават фалшиви очаквания и вярвания, а това влияе върху бизнеса – как той ще се позиционира в обществото, дали ще е успешен, дали ще продава, дали ще заслужава уважение, дали ще му вярват. Това коментира Мария Дойчинова, ръководител направление ПР и комуникации в ЧЕЗ България ЕАД, пред Bloomberg TV Bulgaria.Като пример за такъв тип новина тя посочи насаждането на негативно отношение към компаниите, предоставящи комунални услуги.

 

"Винаги се създава усещането, че те лъжат и надуват сметките. Такива обществени нагласи оказват определен натиск върху институциите, вследствие на което пазарните условия се влошават за компаниите. А те започват да получават по-малко приходи и следователно - услугата им не може да се подобрява. И тогава клиентите са недоволни. Получава се един порочен кръг", заяви Мария Дойчинова.

 

Като позитив Дойчинова посочи, че се полагат все повече усилия от страна на компаниите да обясняват и посочват истината. А те, според нея, трябва да опровергават абсолютно всичко, което е невярно за тях."Много е добро това, което медиите възприеха - една принципна позиция да отсяват фалшивите новини. Вероятно трябва да се вглъбим в етичните правила", коментира още тя.

 

 

Четете още: Дъжд, вятър: Изпращаме лятото с хладно време

Автор на статията:
Юлиян Атанасов
0 коментара
fallback
fallback