Над 50 фирми в сферата на туризма от България и Италия ще се включат в първото издание на изложението „Дестинация Варна“, което се открива днес в зала „Младост“ на Двореца на културата и спорта. Проявата е ориентирана не само към представители на бизнеса, но и към крайни потребители. Изложението, както и всички семинари от съпътстващата програма, ще бъдат с вход свободен. Сред участниците има представители на различни сфери – хотелиери, ресторантьори, доставчици на продукти и услуги. „Идеята на изложението е да създаде ползотворен бизнес климат за договаряне в сферата на туристическия бизнес. „Дестинация Варна ще събере целия туристически бранш от Източна България. Целта е това да бъде ползотворно и достъпно събитие за всички“, разкри Дорет Димитрова – съорганизатор на проявата, в студиото на сутрешния блок на телевизия „Черно море“ – „Утро в нашия град“, с водещ Магдалена Петрова. Сред организаторите на изложението са още Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите и Дворецът на културата и спорта.
Подобен форум несъмнено ще помогне да се представи туризмът в региона по най-добрия начин и ще допринесе за утвърждаването на Варна като дестинация на четири сезона, убедена е Дорет Димитрова. „Амбицията ни е догодина да имаме много участници от Турция, Румъния, Гърция и др. екзотични дестинации, с което да разширим картата на международните изложители“ – допълни тя.
По време на семинарите, които са част от съпътстващата програма на форума, ще бъдат коментирани темите за он-лайн услугите в туризма, роботизацията в управлението на хотелите, маркетинговите стратегии в бранша. Ще бъдат представени тенденциите са сезон 2018, и то от позицията на туроператорите и операторите на международните пазари. Семинарите ще започнат с дискусия, в която ще вземат участие представители на контролните органи – НАП, Инспекцията по труда, Агенцията по безопасност на храните, РЗИ. Съвместно ще бъдат обсъдени проблемите в сферата на туризма, регистрирани през изминалия сезон. Целта е да се гарантира благоприятна среда за работа през 2018-а и да се предотвратят проблемите с предлаганата услуга. Сред интересните теми, които ще бъдат обсъдени по време на семинарите, са и брандирането в туризма, както и това как да се печели доверието на клиентите.
Изграждането на обща стратегия за позициониране на Варна като дестинация на 4 сезона е една от задачите на форума. Идеята е да се помисли за туристически продукти, които да са актуални през цялата година. Част от тях са налагането на града и близките курорти като дестинация за СПА, уелнес и бизнес туризъм. „Варна - дестинация на младите“ е друга от темите, която ще бъде обсъдена. Предвиден е уъркшоп по темата, в който ще се включат представители на университетите в града. Ще има и конкурс за лого, а авторите на най-добрите проекти ще бъдат отличени.
Изложението „Дестинация Варна” ще продължи от днес до 1 декември в Двореца на културата и спорта.
ПОЛИНА ПЕТРОВА
Коментари