България ще даде 12,5 млн. лева за туристическа реклама през 2019 г.

Намаляват туристите от Русия и Германия, отчете Николина Ангелкова

България ще даде 12,5 млн. лева за туристическа реклама през 2019 г.

През тази година предвидените средства за туристическа реклама на България са 12,5 млн. лева, каза във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова. Тези средства са за международни и вътрешни туристически изложения, а също така и за кампании, насочени към 16 целеви пазари, заяви тя, цитирана от БТА.

 

Ангелкова посочи, че към момента ранните записвания показват лек спад в рамките на около два процента, основно на туристи от Русия и Германия.

 

Според нея конкуренцията на туристическия пазар е много силна и основно е свързана със сериозното субсидиране от страна на преки български конкуренти в сектора като Турция, Египет, Тунис и Сърбия, което е причина за по-ниския процент. Така цената на туристическия продукт за крайния потребител излиза на много по-ниска цена, отбеляза тя.

 

"Нашите преки конкуренти субсидират както седалките в чартърните полети, така и самите туроператори и хотелиери", посочи министърът. Ангелкова каза, че предстои сериозен анализ какви мерки може да приложи страната ни за насърчаване на организирания туризъм и за привличане на повече туристи.

 

Независимо от спада в ранните записвания е налице ръст на нощувките за първите два месеца от началото на годината, уточни тя. Приходите за този период от международен туризъм са 425 млн. евро, което е с 4,3 процента повече от миналата година. Това означава, че идват по-малко туристи, но пък нощуват повече и харчат повече, посочи министърът.

 

Ангелкова приветства участниците в шестнадесетото Международно изложение "Културен туризъм" във Велико Търново. В изложението участват над 30 български общини и представители на седем държави.

 

Investor.bg

 

Коментари

Икономика
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата