Смяната на сезоните, резките температурни промени и непредсказуемото на моменти време, особено през последните години, често ни заварват напълно неподготвени и понякога ни разболяват. Добрата новина е, че повечето българи (62%) боледуват от типични заболявания, като настинки, леки вируси или стомашни разстройства не повече от два пъти в годината. 25% съобщават, че боледуват повече от два пъти годишно, а 11% не боледуват изобщо. Това показва онлайн проучване на Nielsen Admosphere Bulgaria, проведено сред активните интернет потребители (15+), които са част от Българския национален панел.
По-скоро не – 40% от анкетираните споделят, че продължават с ежедневната си програма и почти толкова (37%) отиват на работа/училище частично или на непълен работен ден. 18% предпочитат да си вземат болничен, а 5% продължават работата си от вкъщи.Какви са обичайните действия, които българинът предприема, за да се възстанови? Сред най-популярните от тях е приготвянето на домашни напитки, като чай с мед, лимон, джинджифил и др. 58% от участниците избират този вариант като основен, а веднага след него, с 45%, се нарежда употребата на медикаменти без лекарско предписание. 29% от хората отиват на лекар и почти толкова избират повече почивка и сън. Само 1% не предприемат нищо.Широко разпространеното използване на медикаменти без лекарско предписание провокира въпроса доколко са популярни хранителните добавки.
Данните сочат, че 42% от респондентите не приемат хранителни добавки, но останалите 58% заявяват, че ги ползват постоянно, в определен сезон или в даден момент, когато почувстват необходимост. Въпреки, че стойностите за мъжете и жените са различни, тъй като жените проявяват по-голям интерес към хранителни добавки, анкетираните и от двата пола заявяват, че предпочитат да ги използват краткосрочно, след като са изпитали нужда от тях.Съществува голямо разнообразие от хранителни добавки. Най-популярни сред респондентите са витамини, мултивитамини и минерали (64%), както и имуностимуланти (56%).Повече жени, отколкото мъже, употребяват пробиотици и добавки за храносмилане, продукти за отслабване, както и такива за подхранване на кожата, косата и ноктите.От друга страна, мъжете изявяват предпочитание към продукти за подсилване на енергията и жизнеността, кръвообращението, както и активния начин на живот, като приемат протеини.
Данните сочат почти еднакъв интерес от двата пола към добавки за стави, по-добър сън, както и рибено масло и други мастни киселини. Данните също показват, че с напредване на възрастта се увеличава предпочитанието към продукти за стави, кръвообращение и сърдечно-съдовата система.За да стане картината по-ясна, допълнихме изследването и с данни от рекламния мониторинг на Nielsen Admosphere Bulgaria. Те показват, че през 2019 година в цялата категория „Фармация. Медицински услуги и продукти“, хранителните добавки се нареждат на второ място, след лекарствените продукти, по инвестирани брутни рекламни бюджети, като се забелязва сериозна активност и в трите медии – телевизия радио и преса.
investor.bg
Четете още: Между блоковете в "Столипиново“ се появи кошара за овце
Коментари