Снимка архив.
Разширяването на „синята зона“ във Варна ще влезе в действие в средата на годината. Надяваме се до края на април да имаме готовност за това. Проектът за втория етап, който ще обхване широкия център, е готов от м.г. Трябваше само да приключим с определени процедури. Това съобщи в сутрешния блок на тв „Черно море“ с водещ Иван Барбов инж. Младен Иванов, шеф на общинското предприятие(ОП) „Паркинги и Синя зона“.
Предстои рехабилитация на участъците при подходящо време и поставянето на необходимата маркировка. Надяваме се и на съдействие от гражданите при молба от наша страна за освобождаване на улиците, добави Иванов.
Той призна, че има много хора, чакащи с нетърпение разширяването на „синята зона“, с надежда за отваряне на повече места на паркиране. Става дума за живеещи и работещи в близост до новите 6 подзони. На практика става дума за нови 5 700 места за паркиране, обясни Иванов.
Когато разширението на „синята зона“ стане факт, ще бъде обсъдено, включително и с гражданството, дали е необходимо въвеждане на платено паркиране в почивните и празничните дни, стана ясно още от думите на шефа на общинското предприятие. Той посочи, че в момента се обмисля и въпросът за система за даване на велосипеди под наем в централната част на града и широкия център.
4,6 млн. лв. са приходите на общинското предприятие от влизането в действие на „синята зона“ във Варна. Сумата, събрана от кратковременно паркиране, от локално платено паркиране за живеещи и фирми, от служебен абонамент и от прилагане на техническо средство тип „скоба“, е над 3 млн. лв.
Приходите от репатриране на стари автомобили са в размер на 0,5 млн. лв., от платени паркинги към ОП – 1 млн. лв. Парите се инвестират в подобряване на градската среда на Варна, в ремонт на счупени от колите плочки на тротоарите и за улесняване движението на пешеходците, уточни инж. Иванов. Той припомни, че основната функция на „синята зона“ е свързана с въвеждането на ред и дисциплина сред шофьорите.
Статистиката на ОП показва, че през ноември и декември м.г. броят на поставените скоби за нарушения в „синята зона“ е намалял. Обяснението е, че водачите са се научили как да спират правилно и, че контролът е много стриктен. Санкцията за подобно нарушение е 20 лв., но провинилият се водач трябва да чака екипите на ОП поне 15 минути, което едва ли му е приятно.
Инж. Иванов каза също, че през м.г. от улиците са вдигнати над 1 000 трошки. Репатрираните от ОП стари коли са по-малко от 200, което показва, че собствениците им са взели нещата в свои ръце след поставените стикери с предупреждения, добави той.
Общинското предприятие се е сдобило с 3 нови паяка в края на м.г., които са в действие от есента. Предстои изграждането на 22 двойни зарядни станции за електромобили в зона „Център“ и „Широк Център“.
Те ще са за безплатно зареждане и паркиране на колите без двигатели с вътрешно горене.
Всички процедури за разширяването на Синята зона са в ход и сме готови да започнем, обобщи инж. Иванов.
Ставри Таргов
Още по темата "Щрихи от утрото" (14.01.2020) - Кога разширяват „синята зона“ във Варна?
Коментари